تکنولوژی

توییتر یک استارتاپ هوش مصنوعی را می‌خرد

توییتر گفته که قصد دارد یک استارتاپ فعال در عرصه هوش مصنوعی را خریداری کند.

شرکت  Magic Pony؛ یک کمپانی انگلیسی است که نوعی از هوش مصنوعی و آموزش ماشینی را به دنیای تکنولوژیک معرفی کرده است  که با وجود نام بامزه اش، بسیار هم پیجیده است.

جک دورسی مدیرعامل توییتر خبر این خرید را در وبلاگ این شرکت منتشر کرد ولی از جزییات این معامله زیاد سخن نگفته است. طبق گفته دورسی استفاده از این تکنولوژی قدرت مکالمات تصویری و تعاملات زنده آنلاین این شبکه را بالا برده و علاوه بر این طیف وسیعی از امکانات جالب دیگر را برای کاربران خود فراهم میکند. مسیولان توییتر از صحبت کردن در مورد رقم مورد معامله برای خرید Magic Pony طفره رفتند  اما طبق گفته یک منبع به TechChurch  ، توییتر بیش از 150 میلیون دلار برای خرید این کمپانی هزینه کرده است.

آموزش ماشینی و یا  Machine Learning  یه نوعی از تکنولوژی اطلاق می شود که از طریق آن کامپیوترها اطلاعات فراوانی را دریافت و پردازش کرده و خودشان با بهره گیری از این داده ها به قابلیت های جدید مجهز می شوند و در حقیقت آموزش می‌بینند.

کامپیوتر ها در واقع از طریق این تکنولوژی میتوانند کارایی های بیشتری بدون دخالت هوش انسانی انجام دهند. به عنوان مثال از طریق این تکنولوژی کامپیوتر میتواند اشیا و یا افراد را شناسایی کرده و در حقیقت آن هارا “ببیند”. شبکه فیس بوک مثلا  به نوعی از این تکنولوژی برای تشخیص چهره افراد در عکسهای منتشر شده استفاده می کند.طبق گفته دورسی ، تخصص magic Pony  در پردازش تصاویر و هویت های واقعی است. تکنولوژی یادگیری ماشینی همچنین در شرکت هایی همچون Amazon,Alexa,Apple,microsoft  و در برنامه هایی همچون siri از طریق پروسس داده های شنیداری مورد استفاده قرار گرفته است.

طبق گفته سخنگوی توییتر، 11 متخصص با مدرک PhD  و چند کارمند حرفه ایی دیگر به گروه مهندسی توییتر می پیوندند تا بتوانند پیشرفته ترین پلت فرم  AI ( هوش مصنوعی)  در سطح جهان را طراحی کنند تا طبق مقیاس‌های توییتر ، منحصر به فرد ترین الگوریتم های  AI  را برای طراحی یکی از پر چالش ترین پروزه های تکنولوزیک  تولید شود.

این شبکه اجتماعی محبوب امیدوار است هم بتوانند با گسترش این تکنولوژی جدید به کاربران خود کمک کند تا راحت تر به خواسته های خود برسند و مطالب مورد نظر خود را پیدا کنند و با یکدیگر به اشتراک بگذارند و همچنین پول بیشتری به جیب خود بزند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا