تکنولوژی

تیم کوک در دیدار با نخست وزیر هند چه گفت

تیم کوک مدیرعامل اپل در دیدار خود با نارندرا مودی نخست‌وزیر هند به تشریح برنامه‌های شرکت خود به‌منظور حضور قدرتمندتر در بازار گسترده کشور هند پرداخت. در مقابل مودی نیز خواستار پشتیبانی اپل از برنامه‌ “هند دیجیتال” (که توسط دولت این کشور و با هدف تمرکز روی آموزش الکترونیک، سلامت و افزایش درآمد کشاورزان و مزرعه‌داران به مرحله اجرا درآمده) شد.

علاوه بر این، مودی و کوک در ملاقات خود در دهلی نو به تشریح مواضع خود در زمینه امنیت سایبری و رمزگذاری داده‌ها پرداختند. به گزارش ABCNews، مودی پیشنهاد داده تا کوک به تعامل بهتر جامعه جهانی با چالش‌های موجود در زمینه جرائم سایبری کمک کند. لازم به ذکر است که تیم کوک روز سه‌شنبه گذشته وارد هند شده بود و در بازدید از شهرهای مختلف به سخنرانی در خصوص پتانسیل تولید و عرضه محصولات اپل در کشور هند و همچنین موقعیت‌های موجود برای توسعه نرم‌افزارهای مختلف پرداخته است. بد نیست بدانید اپل در حال حاضر 2 درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند هند را به عنوان بازاری با یکی از سریع‌ترین نرخ‌های رشد در سطح جهانی در اختیار دارد. 

کوک در این ملاقات در خصوص دیدار از شهرهای بمبئی، حیدرآباد و کانپور و دیدارهایی که با رهبران کسب و کار، افراد جوان و بازیگران بالیوودی داشته نیز به ایراد سخن پرداخت. او به طور ویژه به بازدید از مقبره Siddhivinayak در بمبئی و مشاهده مسابقه کریکت در شمال شهر کانپور نیز اشاره کرد. 

علاوه بر موارد یادشده، کوک به تحسین نسل جوان هند پرداخته و عنوان داشت نیروی جوان این کشور از مهارت‌هایی ویژه‌ای برخوردارند که مورد توجه شرکت اپل است. او همچنین به تشریح فعالیت‌های مرکز توسعه نقشه اپل در جنوب حیدرآباد به عنوان یکی از پایگاه‌های تکنولوژی اطلاعات هند پرداخت. در پایان، کوک از راهکارهای دولت هند در به‌کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر نیز قدردانی کرد. 

نخست‌وزیر هند در خصوص نتیجه این نشست عنوان داشته تجربه کوک در این سفر، به او در تصمیم‌گیری‌های بعدی کمک خواهد کرد. “هند دیجیتالی”، برنامه اصلی دولت مودی و تلاش برای تبدیل هند به جامعه‌ای مجهز به تکنولوژی‌های مختلف و اقتصاد دانش محور، به واسطه استفاده از تکنولوژی‌های اطلاعاتی است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا