تکنولوژی

پتنت جدید سامسونگ برای تبدیل دستان شما به صفحه‌نمایش

شرکت سامسونگ در تازه‌ترین تلاش‌ها به‌منظور برطرف کردن مشکلات موجود در ساعت‌های هوشمند، به ویژه ابعاد محدود صفحه‌نمایش آن‌ها پتنت جدیدی را ارائه داده که در آن یک دستگاه الکترونیکی پوشیدنی به پروژکتوری با توانایی نمایش محتویات روی صفحه‌نمایشی مجازی و البته تعاملی که روی دست انسان و یا هر سطح دیگری تابانیده می‌شود تجهیز شده است.

در این طرح، ساعت‌های هوشمند یا دیگر دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی از یک پروژکتور، دوربین و پردازنده‌ای با توانایی انتقال تصویر روی دست بهره‌مند شده‌اند که می‌توانند رابط کاربری عرضه شده را نیز به سوژه مورد نظر منتقل کنند. این پروژکتور می‌تواند تصاویر را روی انگشتان کاربر و یا بازوی او منعکس کند و کاربر هم از طریق تصویر مجازی روی دست خود می‌تواند به منوهای مختلف دسترسی داشته باشد.

در مثال‌های نمایش داده شده، تصاویری از صفحه‌ شماره‌گیر و یا استفاده از قابلیت‌های مسیریابی مشاهده می‌شود.

در توضیح تصاویر منتشر شده در این پتنت اینچنین می‌خوانیم:

” دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی معمولا از صفحه‌نمایش‌های کوچکی بهره می‌برند. به همین دلیل، استفاده از ورودی‌های صفحه‌نمایش لمسی روی چنین دستگاه‌هایی سخت خواهد بود. این در حالی است که اندازه انگشت کاربر ممکن است از ناحیه انتخاب گزینه‌ها روی صفحه‌نمایش، بزرگ‌تر باشد و باعث شود او به طور تصادفی گزینه‌های دیگر را لمس کند.”

با این تفاسیر می‌توانید با استفاده از نمایه‌های لمسی ورودی، متن یا تصویری را روی دست یا بازوی خود ترسیم کنید و نتیجه کار را روی صفحه ساعت هوشمند خود مشاهده کنید. در مقابل می‌توانید خروجی تصاویر را نیز روی بازو و یا حتی دیوار مشاهده کنید. در ادامه حق ثبت اختراع جدید سامسونگ، استفاده از این راهکار در هدست‌های تولیدی نیز به تصویر کشیده شده تا سامسونگ این تکنولوژی را با قابلیت‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ترکیب کند. در یکی از این تصاویر، محتویات خروجی، روی دستگاه‌های الکترونیکی داخل منزل نمایش داده شده تا امکان کنترل تعاملی محتویات با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فراهم شود.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا