تکنولوژی

تولید اولین گوشی هولوگرافیک قابل انعطاف جهان

گوشی هوشمند HoloFlex را باید نزدیک‌ترین محصول تولید شده به یک گوشی کاملا قابل انعطاف هولوگرافیک به حساب آورد. دستگاه هوشمندی که با نگاه به صفحه‌نمایش آن از زوایای مختلف می‌توانید محتویات مورد نظر خود را به صورت سه‌بعدی مشاهده کنید و با خم‌کردن گوشی، زاویه دید بهتری نیز بدست آورید.

اگرچه این محصول که توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه کوئین توسعه یافته، با توجه به بهره‌گیری از صفحه‌نمایشی با رزولوشن 160 در 104 پیکسل هنوز در مراحل اولیه طراحی و توسعه قرار دارد اما می‌تواند دورنمایی از آنچه به زودی در بازار محصولات الکترونیکی شاهد خواهیم بود را پیش روی ما قرار دهد. این در حالی است که فایرفون آمازون با بهره‌مندی از صفحه‌نمایشی با رزولوشن بالا، ترکیبی تقریبا مشابه را ایجاد کرده اما محصول اخیر، کارایی‌ها و قابلیت‌های به مراتب بیشتری را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند از قابلیت انعطاف بالا بهره می‌برد تا به عنوان مثال در بازی انگری بردز بتوانید با خم کردن گوشی، پرندگان را به سمت اهداف پرتاب کنید. علاوه بر این، کاربران با نگاه کردن به صفحه‌نمایش از زوایای مختلف می‌توانند دیدی متفاوت را از سوژه‌های بیرون آمده از صفحه‌نمایش پیش روی خود داشته باشند.

از نقطه‌نظر فنی، شاهد بهره‌گیری از صفحه‌نمایش انعطاف پذیر OLED با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل هستیم اما تصاویر، در بلوک‌های 12 پیکسلی کروی ایجاد شده به‌واسطه بهره‌گیری از 16 هزار میکرولنز تولید شده از طریق پرینت سه‌بعدی رندر شده‌اند. نتیجه کار، ایجاد صفحه‌نمایشی است که تصاویر استریوسکوپیک را پیش روی شما قرار می‌دهد. در کنار این صفحه‌نمایش از تراشه کوالکام اسنپ‌دارگون 810 با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Adreno 405، دو گیگابایت رم و البته اندروید 5.1 استفاده شده است.

دکتر ورتیگال از دانشگاه کوئین در خصوص قابلیت‌های ویژه این محصول می‌گوید:

” با به‌کارگیری یک دوربین عمقی، کاربر می‌تواند کنفرانس‌های ویدئویی هولوگرافیکی را نیز با دیگران برگزار کند. با خم‌کردن صفحه‌نمایش نیز امکان تغییر زاویه دید برای مشاهده افراد دیگر از منظر مورد علاقه کاربر وجود خواهد داشت.”

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا