تکنولوژی

افزایش چشمگیر تعداد کاربران اپل‌موزیک

اگرچه گزارش مالی تازه انتشاریافته توسط شرکت اپل مملو از نشانه‌های کاهش فروش محصولات این شرکت است اما درآمد به‌دست آمده از سرویس‌های مختلف ارائه شده توسط این شرکت، همچنان روندی صعودی را طی می‌کند. در سه‌ماهه گذشته، سرویس‌های شرکت اپل موفق به کسب درآمد 6 میلیارد دلاری شده‌اند که 20 درصد افزایش در مقایسه با سه‌ماهه مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهند. نکته جالب توجه اینکه سرویس‌های اپل در سه‌ماهه منتهی به ماه مارس، درآمدی بیش از مک و آی‌پد این شرکت به‌دست آورده‌اند.

در این میان، عملکرد سرویس اپل‌موزیک این شرکت، به مراتب چشمگیرتر است. اگرچه مجموع تعداد کاربران این سرویس، در مقایسه با رقبا چندان جالب توجه نیست اما روند افزایش تعداد کاربران، روندی با ثبات و رو به افزایش به خود داشته است.

بر اساس گفته تیم کوک، اپل موزیک در حال حاضر 13 میلیون کاربر (که هزینه مالی استفاده از این سرویس را پرداخت می‌کنند) دارد که این رقم در مقایسه با دو ماه پیش که تعداد این کاربران، 11 میلیون نفر بود افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

اگرچه در حال حاضر تعداد کاربران سرویسی مانند اسپاتیفای به 30 میلیون می‌رسد اما رسیدن به یک‌سوم تعداد این کاربران در مدت 9 ماه حضور در بازار، دستاورد بزرگی برای اپل موزیک به حساب می‌آید.

با نزدیک شدن اپل موزیک به اولین سال‌روز حضور در بازار، دور از انتظار نیست که تعداد کاربران این سرویس به 15 میلیون نفر برسد. این در حالی است که اسپاتیفای با گذشت 6 سال توانست تعداد کاربران خود را به مرز 10 میلیون برساند و اپل به این مهم در مدت زمانی کم‌تر از یک‌سال جامه عمل پوشانده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا