تکنولوژی

طراحی جدید سیستم i-Cockpit پژو

 تصاویر منتشره در فضای وب، پیش‌نمایشی از نسل جدید سیستم اطلاعاتی سرگرمی i-Cockpit شرکت پژوه را به تصویر کشیده‌اند که احتمالا در فضای داخلی شاسی بلند جدید این شرکت یعنی 3008 به کار گرفته خواهد شد.

این تصاویر که در واقع اکثرا عکس‌های منتشر شده توسط وب‌سایت‌های چینی هستند، صفحه‌نمایش جدیدی را در جلوی فرمان (روی داشبورد) برای نمایش مشخصه‌های سنجش وضعیت سرعت و سایر تنظیمات خودرو نشان می‌دهند و در کنار آن صفحه‌نمایش دیگری که در واقع رابط کاربری منسجم به‌منظور استفاده از سیستم سرگرمی اطلاعاتی را فراهم می‌کند به تصویر کشیده است. 

اتخاذ سیاست استفاده از صفحه‌نمایش‌های تبلت‌مانند در کنار صفحه‌ عریض ویژه نمایش مشخصه‌های سنجشی، در مقایسه با آنچه در خودروهای آئودی، مرسدس بنز و حتی مزدا مشاهده می‌کنیم، نشان از روند مستقل شرکت پژو در طراحی فضای داخل کابین دارد. 

اگرچه هنوز جزئیات کاملی از طراحی جدید مورد استفاده شرکت پژو منتشر نشده اما آنچه واضح است، این طراحی جدید جایگزینی برای نسل فعلی سیستم i-Cockpit خواهد بود که به شکل‌های مختلف در خودروهای 208، 308 و مدل‌های 2008 پژو مورد استفاده قرارگرفته است. 

در خودروی پژو 308 که به تازگی در کشور استرالیا عرضه شده، شاهد ادغام اکثر کنترلر‌ها (از جمله سیستم مدیریت تهویه هوا) به رابط کاربری موجود در قالب صفحه‌نمایش لمسی هستیم. این در حالی است که در طراحی جدید به‌نظر می‌رسد برخی از کنترلرها به زیر صفحه‌نمایش منتقل شده‌اند. با این اوصاف باید منتظر ماند و دید مشخصه‌های کنترلی مانند سیستم کنترل تهویه هوا بالاخره در کدام ترکیب جای خواهند گرفت. 

اگرچه انتظار می‌رود پژو ظرف روزها یا هفته‌های آتی از نسل جدید سیستم i-Cockpit خود رونمایی کند اما در مرحله تولید باید منتظر به‌کارگیری این طراحی در خودروهای شاسی بلند 3008 و 5008 این شرکت باشیم. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا