تکنولوژی

فرشته نگهبان؛ پروژه ترکیبی تویوتا برای هدایت هوشمند خودروهای جدید

با نزدیک‌تر شدن به زمان بهره‌برداری از تکنولوژی خودروهای بدون راننده و رسیدن این محصولات به خط تولید، شرکت‌های خودروساز سخت در تلاشند تا راهکارهایی به‌منظور توسعه فناوری‌های جدید در جهت کمک به ایجاد امنیت بیشتر راننده و سرنشینان نیز ایجاد کنند. یکی از برترین راهکارهای موجود در این زمینه، سیستم “فرشته نگهبان” تویوتا است که می‌تواند کنترل خودرو را به‌منظور حفاظت از راننده در دست بگیرد. 

بر اساس گزارش منتشر شده توسط وب‌سایت TechnologyReview، تویوتا راهکاری تلفیقی را با این هدف که هم راننده و هم خودرو بتوانند قسمتی از کنترل را در دست بگیرند، ایجاد کرده است. در قالب این راهکار، خودرو تنها به‌طور موقتی کنترل را در دست گرفته و با برطرف شدن خطر موجود، کنترل خودرو مجددا در اختیار راننده قرار می‌گیرد. 

گیل پِرَت، مسئول انستیتو تحقیقاتی تویوتا (TRI)، در این خصوص می‌گوید:

” دقیقا همانند روشی که ترمزهای ضد قفل و ترمزهای اضطراری عمل می‌کنند، در قالب این طرح، راننده مجازی سعی خواهد کرد با در دست گرفتن کنترل خودرو به‌طور موقت، از بروز حادثه جلوگیری کند.”

تحقیقات نشان می‌دهند به چیزی در حدود هشت ثانیه و یا کمی بیشتر، به‌منظور انتقال مجدد کنترل خودرو به راننده، زمان نیاز است. با بهره‌گیری از سیستم فرشته نگهبان شرکت تویوتا، این شرکت قصد دارد راهکاری ترکیبی که استفاده از آن، راننده را به‌طور کامل از سیستم کنترل خودرو حذف نمی‌کند را پیاده‌سازی کند. 

در کنار آزمایش سیستم فرشته نگهبان، پرت عنوان داشته تویوتا در حال ساخت یک مرکز تحقیقاتی جدید در میشیگان با سرمایه یک میلیارد دلاری است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا