کتاب

کتابی که پیش از راه‌اندازی یک استارتاپ باید بخوانید

وقتی Dan Lyons خبرنگار حوزه تکنولوژی، به‌طور ناگهانی و در سن 51 سالگی از کار بیکار شد، برای خود در استارت‌آپی (که بعدها به شرکتی بزرگ تبدیل شد) به نام HubSpot شغلی دست و پا کرد. استارت‌آپی که محصول آن، نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی است.

او امیدوار بود که بالاخره می‌تواند از دنیایی که در آن تنها به نوشتن در خصوص تجربیات کارکنان استارت‌آپ‌ها (و افرادی که در این حوزه به انسان‌هایی ثروتمند تبدیل شده‌اند) محدود شده فاصله بگیرد و به شخصیت واقعی این نوشته‌ها تبدیل شود اما ورود او به این شرکت، رویارویی با یک فرقه و آیین جدید کاری بود. رویارویی که در قالب کتاب جدید او با عنوان “Disrupted: My Misadventure in the Start-Up Bubble” به رشته تحریر در آمده است. 

او در این کتاب از یک سال تجربه همراه با ناباوری‌های تمسخرآمیز! و رویدادهای تحقیرآمیز خود سخن می‌گوید و نوشته‌های خود را با سیلی از انتقادها بر علیه رئیس سابقش به پایان می‌رساند. او به فعالیت خود تا زمانی که HubSpot به مرحله عرضه عمومی رسید ادامه داد و در این مدت تجربیات متفاوتی بدست آورد.

این کتاب، کاملا جذاب و از طرف دیگر، بازکننده دیدگان و هشدار دهنده برای افرادی خواهد بود که قصد حضور در استارت‌آپ‌های مختلف را دارند. بدنیست بدانید Lyons شهرت خود در حوزه تکنولوژی مدیون هزل‌نویسی در قالب طرحی است که استیوجابز تقلبی نام گرفت و در آن خاطرات رمزآلود استیوجابز را به رشته تحریر درآورده است. او سردبیر بخش تکنولوژی نیوزویک بوده و ویراستار وبلاگ ReadWrite نیز به حساب می‌آید. علاوه بر این، او همکاری‌های مقطعی هم با وب‌سایت Forebes داشته است. این کتاب از نگاهی متفاوت، مرجعی از مباحثه و مناظره میان صاحبنظران مختلف نیز به حساب می‌آید. 

بد نیست بدانید پیش از انتشار، یکی از مدیرانی که از او در کتاب نام برده شده بود اخراج شد و یکی دیگر از مسئولان رده بالا نیز پیش از اخراج شدن، ترجیح داد شخصا کار خود را رها کند. مدیرعامل هاب‌اسپات نیز مورد سرزنش طیف وسیعی از خوانندگان این کتاب و فعالین حوزه استارت‌آپ‌ها قرار گرفت. افراد یادشده در بحرانی که توسط FBI “نفوذ و کاوش در ایمیل به منظور جلوگیری از چاپ کتاب” عنوان شد، دست داشتند.

این کتاب تا حدودی شبیه به جلسات درمانی است که در آن Dan Lyons خود را در مقابل تجربه‌ای همراه با عجز عاطفی، درمان می‌کند.

او در این کتاب عنوان کرده مسئولان هاب‌اسپات اینگونه به کارکنان خود تلقین می‌کردند که یافتن شغل در این شرکت، به مراتب دشوارتر از ورود به دانشگاه هاروارد است. آن‌ها معتقدند تنها نارنجی‌پوشان (لباس کار کارکنان این شرکت) هاب‌اسپاتی پیروز نبرد در دنیای استارت‌آپ‌ها خواهند بود. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا