تکنولوژی

لیست تراشه‌های سازگار AMD با هدست‌های واقعیت مجازی

مدت‌هاست که مشخصات تراشه‌های اینتل که توانایی پردازش محتویات ویژه برپایه تکنولوژی واقعیت مجازی را دارا هستند منتشر شده است اما تا به امروز گزارشی در خصوص پردازنده‌های AMD که قابلیت مشابهی را پیش روی کاربران قرار می‌دهند منتشر نشده بود.

این در حالی است که شرکت AMD جزئیاتی را در خصوص هشت CPU و APU که توانایی مدیریت داده‌ها در قالب هدست واقعیت مجازی Oculus Rift یا HTC Vive را دارند منتشر کرده است. اگر با لفظ APU بیگانه‌ هستید بدنیست بدانید APU شرکت AMD که پیش از این از عنوان Fusion برای آن استفاده می‌شد اصطلاح تجاری برای سری ریزپردازنده‌های 64 بیتی است که توسط این شرکت با هدف پیاده‌سازی عملکرد CPU و GPU روی یک تراشه واحد تولید شده است.

اما در لیست منتشر شده توسط AMD به مدل‌هایی برمی‌خوریم که حضور آن‌ها  چندان جای تعجب ندارد. پرچمدار این شرکت، تراشه هشت هسته‌ای FX-9590 در کنار FX-6350 شش هسته‌ای، مدل A10-7870K APU، محصول چهار هسته‌ای Athlon X4-870K در کنار دو APU تازه معرفی شده در این لیست جای دارند. بنابرگفته AMD،  تمامی تراشه‌های یادشده عملکرد فوق‌العاده مطلوبی در زمینه پردازش محتویات برپایه واقعیت مجازی دارند.

این در حالی است که همچنان واحد پردازش گرافیکی پیشنهادی برای حصول بهترین عملکرد گرافیکی برپایه تکنولوژی واقعیت مجازی، GeForce GTX970 یا Radeon R9 290 است.

از جمله دلایل اصلی که نیاز به حداقل یک پردازنده چهارهسته‌ای را الزامی می‌کند، بهره‌گیری از واسط گرافیکی دایرکت ایکس 12 است که عملا نیاز به پردازنده قدرتمند دارد.

بد نیست بدانید توسعه‌دهندگان Oculus Rift پیش از این عنوان کرده بودند کاربران برای استفاده از هدست واقعیت مجازی این شرکت به پردازنده اینتل Core i5-4590 یا مدل‌های قدرتمندتر نیاز دارند. در واقع یک تراشه چهارهسته‌ای حدمتوسط از سری هزول با فرکانس کاری 3.3 گیگاهرتز می‌تواند عملکرد مطلوبی را پیش روی شما قراردهد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا