تکنولوژی

PayPal حساب‌ سرویس‌دهنده‌های VPN را محدود می‌کند

پس از اجرایی کردن تصمیمات محدودکننده در خصوص سرویس‌های میزبانی یا به اشتراک‌گذاری آنلاین فایل، PayPal حالا سیاست جدیدی را هم در خصوص سرویس‌‌دهنده‌های VPN و SmartDNS اتخاذ کرده است. این شرکت فعال در حوزه پرداخت آنلاین در بیانیه جدید خود عنوان کرده سرویس‌هایی که از آن‌ها ممکن است در جهت دور زدن قوانین حق کپی و یا محدودیت‌های جغرافیایی استفاده شوند ناقض شرایط استفاده از پی‌پل هستند.

با این تفاسیر ارائه‌دهندگان خدمات وی‌پی‌ان، اسمارت دی‌ان‌اس و پروکسی، مورد غضب پی‌پل واقع خواهند شد. این در حالی است که در هفته جاری، پی‌پل عملا پذیرش پرداخت برای شرکت‌هایی که ابزارهای VPN و SmartDNS به کاربران خود ارائه می‌دهند را با این دلیل که ناقض قانون کپی‌رایت هستند عملا متوقف کرد.

در ایمیلی که پی‌پل خطاب به وبسایت‌های مختلف از جمله UnoTelly ارسال کرده اینچنین می‌خوانیم:

” بر اساس سیاست‌های استفاده از سرویس پی‌پل، این سرویس نباید در جهت دریافت یا واریز وجه برای مواردی که ناقض قانون حق کپی، علائم تجاری ثبت شده، حقوق عموم و یا حریم امنیتی هستند استفاده شود. این قانون شامل تراکنش‌های مرتبط با تکنولوژی‌هایی که رمزگشایی فرایندهای رمزگذاری شده، دورزدن، حذف و یا نقض اندازه‌گیری‌ها و محدودیت‌های اعمال شده، بدون اجازه صاحب اثر را در پی داشته باشند نیز خواهد شد.”

پی‌پل اعلام داشته هیچ تغییری در سیاست اعمال شده در خصوص سرویس‌هایی که حساب آن‌ها محدود شده باشد، صورت نخواهد گرفت. این در واقع به آن معنا خواهد بود که این سرویس‌دهنده‌ها باید به دنبال روش پرداختی جایگزین باشند.

این اقدام از سوی سرویس‌دهنده‌هایی که به عنوان آنبلاکر شناخته می‌شوند ناگهانی و غیرمنتظره عنوان شده است. اقدامی که احتمالا به از دست رفتن حساب‌های پرداختی تمامی سرویس‌دهنده‌های VPN و SmartDNS منجر خواهد شد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا