تکنولوژی

334 سال حبس، مجازات هکر ترکیه‌ای

جوان 26 ساله ترکیه‌ای به علت آنچه سرقت هویت و کلاه‌برداری گسترده بانکی عنوان شده به 334 سال حبس و یا بهتر است بگوییم گذراندن باقیمانده عمر خود در زندان محکوم شد. 

Onur Kopçak در سال 2013 به علت فعالیت در وب‌سایت جعلی که خود را به عنوان وب‌سایت رسمی بانکی جا زده بود دستگیر شد. در قالب این وب‌سایت جعلی کاربران ترغیب می‌شدند تا مشخصات حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری و بانکی خود را در این وب‌سایت وارد کنند. 

وب‌سایت Kopçak قسمتی از طرح کلاه‌برداری بانکی بود که در آن او و 11 هم‌دستش از جزئیات حساب‌های بانکی سواستفاده می‌کردند. در زمان دستگیری او در سال 2013، مقامات قضایی ترکیه اتهاماتی مانند سرقت هویت، جعل اسناد در قالب وب‌‌سایت و کلاهبرداری در دسترسی به دستگاه‌های الکترونیکی را به او منتسب کردند. در بررسی اولیه، 199 سال و 7 ماه و 10 روز زندان به خاطر شکایت مشتریان 43 بانک مختلف، برای این هکر درنظر گرفته شد. با این وجود، در خلال تحقیقات تکمیلی، مشتریان 11 بانک دیگر نیز شکایت‌هایی را برعلیه او تنظیم کردند تا دادگاه جدیدی برای او تشکیل شود. 

در دادگاه جدید که دیروز برگزار شد، 135 سال دیگر به مجموع حبس او افزوده شد تا این جوان ترکیه‌ای نقره‌داغ شود و مجبور به تحمل 334 سال حبس شود و در صدر لیست هکرهای حبس‌کشیده قرارگیرد. با این وجود Kopçak و وکیل او درخواست تجدید نظر در این حکم را به مقامات قضایی ارائه داده‌اند. 

در سال‌های اخیر، میزان مجازات درنظر گرفته شده برای مجرمان سایبری تغییر زیادی داشته است. به عنوان نمونه Ross Ulbricht موسس و مغز متفکر بازار سیاه آنلاین Silk Road نیز به اتهام پول‌شویی و فروش مواد مخدر به مجازات حبس ابد محکوم شده بود. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا