تکنولوژی

کمربند هوشمند سامسونگ در CES رونمایی می‌شود

شرکت سامسونگ قصد دارد در نمایشگاه CES پیش رو از سه محصول جدید خود رونمایی کند. این سه ایده جدید شامل کمربند هوشمند WELT، دستگاه الکترونیکی هوشمند به‌منظور رهگیری اندازه دور کمر، عادات غذایی و تعداد گام‌های طی شده در هر روز است. WELT عملکردی مانند یک کمربند معمولی در نگه‌داشتن شلوار خواهد داشت و با بررسی مدت زمانی که شما نشسته‌اید، میزان فعالیت شما، جابجایی و کاهش وزنتان را بررسی می‌کند. این اطلاعات جمع‌آوری شده توسط کمربند هوشمند سامسونگ در نهایت به برنامه مخصوصی ارسال شده تا تحلیل‌های مورد نیاز بر روی آن‌ها انجام شده و در گام آخر راهکارهایی برای بهبود شرایط سلامتی و کاهش وزن در اختیار کاربر قرارگیرد.

محصول بعدی، rink نام دارد که در واقع یک کنترلر حرکتی برای دستگاه‌های تولیدشده بر پایه واقعیت مجازی است تا کنترل بازی‌ها و محتویات واقعیت مجازی از طریق حرکت دست را ممکن سازد. TipTalk نیز محصول دیگر سامسونگ است که امکان گوش دادن به موسیقی و محتویات صوتی پخش شده از دستگاه هوشمند شما را با لمس ساده گوش با استفاده از انگشتتان فراهم می‌کند. نکته جالب اینکه در این حالت نیازی به استفاده از هدست یا هندزفری نخواهد بود.  علاوه بر این، صداهای ورودی و خروجی واضح‌تر بوده و امکان انجام مکالمه در محیط‌های پر سروصدا را فراهم خواهد کرد. TipTalk ظاهری مشابه با بند ساعت دارد و می‌توان آن‌را به ساعت‌های هوشمندی مانند Gear S2 سامسونگ اضافه کرد. علاوه بر این، در قالب همگام سازی با گوشی‌های هوشمند امکان استفاده از قابلیت‌هایی مانند تبدیل متن به گفتار نیز وجود خواهد داشت. 

این محصولات تماما خروجی‌های Creative Labs شرکت سامسونگ هستند که از زمان آغاز به کار در سال 2012 موفق به تکمیل 70 پروژه شده است که 40 مورد از این پروژه‌ها در حال حاضر توسط واحدهای تجاری دیگر سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. این در حالی است که عنوان شده 9 مورد از این محصولات پتانسیل بسیار بالایی برای نمایش قابلیت‌های خود دارند. یکی از این محصولات، TipTalk است.

نمایشگاه CES از تاریخ ششم تا نهم ژانویه برگزار خواهد شد و در آی‌تی‌ ایران پوشش کاملی بر معرفی‌های انجام شده در این نمایشگاه خواهیم داشت.  

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا