تکنولوژی

یک هفته با گلکسی نوت 5

نام نویسنده: مهیار مهرجو

سامسونگ به تازگی از گوشی نوت جدید خود رونمایی کرده است. این گوشی از نسل اول خود طرفداران زیادی دارد. در این گزارش هم ما به بررسی این پرچمدار جدید سامسونگ می‌پردازیم. هدف ما معرفی مشخصات و اطلاعات تئوری از این گوشی نیست چون می‌توانید این اطلاعات را از سایت خود سامسونگ بخوانید. ما در نظر داریم تجربه یک هفته کار با این گوشی را با شما به اشتراک بگذاریم تا اگر تصمیم به خرید آن دارید با دید بهتری انتخاب کنید.

ابتدا نگاهی به ظاهر گوشی می‌اندازیم. این مدل از Galaxy S6 edge+ سنگینتر است اما ظاهر و کیفیت ساخت این دستگاه همان حس S6 edge+ را دارد. هر دو طرف گوشی از جنس شیشه‌ ساخته شده و اثر انگشت روی آن می‌ماند. کیفیت بلندگو خوب است اما اگر راست دست باشید، به دلیل طراحی نامناسب دست شما مانع پخش صدا می‌شود. برای توضیحات بیشتر یک ویدئو برای شما تهیه کرده‌ایم که می‌توانید از طریق کانال آپارات ما ببینید.

اگر بخواهیم مهمترین قابلیت این مدل را انتخاب کنیم، قلم این دستگاه است که خودنمایی می‌کند. یک قلم با سایز مناسب و بسیار دقیق که فقط کافی است اراده کنید تا یک جایگزین عالی برای کاغذ و قلم در دست خود داشته باشید. برای درک بهتر این قابلیت ویدئو زیر را ببینید.

 

در این مدل، سامسونگ برنامه های مختلفی را به صورت پیش‌فرض در گوشی قرار داده است. برخی از آنها نصب شده‌اند و برخی دیگر پس از کلیک کردن نصب می‌شوند. اما جالب تر از همه یک نرم‌افزار سلامت به نام SHealth است. این نرم‌افزار به سلامت شما کمک می‌کند برای مثال با استفاده از سنسورهای موجود در گوشی می‌تواند قدم‌های شما را بشمارد، ضربان قلب و یا میزان استرس شما را اندازه گیری کند. در ویدئو زیر به بررسی این نرم‌افزار پرداخته‌ایم.

دوربین نوت 5 با برادر دوقلویش (+Galaxy S6 edge) مشابه است. با همان کیفیت بسیار خوب که به لطف یک سنسور 16 مگاپیکسلی تامین می‌شود. دوربین این گوشی در نور کم نیز می‌تواند به خوبی عکاسی کند. در ادامه یک فیلم و چند نمونه از عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی در شرایط مختلف را ببینید.

گلکسی نوت 5 یک گوشی با قدرت بالا است که سرعت آن توجه شما را جلب می‌کند. بازی‌های سنگین به راحتی در این گوشی اجرا می‌شوند. به لطف 4 گیگابایت رم و یک پردازنده قدرتمند شما برای هیچ کاری منتظر نمی‌مانید. اگر دانشجو یا خبرنگار هستید این گوشی برای شما ساخته شده است. سیستم قلم و یادداشت به بهترین شکل به نیاز شما پاسخ می‌دهد. باتری این گوشی هم دوام کافی برای یک روز استفاده کامل را دارد. به این ترتیب با خیالی راحت عکاسی کنید، یادداشت بنویسید، وب‌گردی کنید و…

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا