تکنولوژی

طراحی شهر اختصاصی برای خودروهای بدون راننده

به تازگی بخش بزرگی از محوطه دانشگاه میشیگان در Ann Arbor به طراحی یک شهر شبیه سازی شده برای خودروهای هوشمند بدون سرنشین اختصاص یافته تا نقاط ضعف و قوت این خودروها مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، خودروهای بدون سرنشین زیادی در خیابان های این شهر تردد می کنند تا معلوم شود بدون حضور عابران پیاده احتمال برخورد این اتومبیل ها با همدیگر چقدر است.

در این شهر که Mcity نام دارد خودروها و ساختمان های خالی از سکنه جایگزین انسان ها شده اند تا بتوان نتیجه عملی استفاده از خودروهای هوشمند را بررسی کرد.

در چهار سال اخیر تعداد شرکت های اتومبیل سازی سازنده خودروهای بدون نیاز به راننده روز به روز در حال افزایش است و بسیاری از این شرکت ها مدل های تجاری کسب و کار خود را تغییر داده اند تا برای ساخت خودروهای هوشمند اماده شوند.

Mcity یک شهر 13 هکتاری است که در آن فضای شهری مدرن شبیه سازی شده و البته قرار است برای بررسی شرایط خودروهای هوشمند در آن از روش هایی مانند ایجاد ترافیک مصنوعی، عبور و مرور ناگهانی افراد پیاده و … استفاده شود.

در این شهر که با هزینه 6.5 میلیون دلاری احداث شده بیش از 40 مجموعه ساختمانی ، تقاطع های مختلف، جاده ها، تونل ها، راه های اصلی و فرعی، نقاط دید کور و .. گنجانده شده تا عملکرد خودروهای بدون سرنشین بررسی شود. علاوه بر دانشگاهیان و مقامات دولتی شرکت های بزرگ خودروسازی مانند جنرال موتورز، فورد، تویوتا و نیسان هم در اجرای این طرح همکاری دارند. بر اساس بررسی ها تا 5 سال دیگر شاهد تردد خودروهای بدون نیاز به راننده در جهان خواهیم بود و ارزش این بازار تا سال 2025 به 40 میلیارد یورو می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا