تکنولوژی

گوگل Flight ابزاری برای جست و جوی پرواز

سایت گوگل Flight حالا چهره خود را تغییر داده و به یکی از سریع‌ترین و کامل‌ترین وب‌سایت‌های جست و جوی پرواز تبدیل شده است.
Google Flight همانند بسیاری از سایت‌های مقایسه قیمت پرواز با هواپیما امکان دیدن و مقایسه قیمت‌های مختلف و مقاصد مختلف هوایی در تاریخ‌های گوناگون را می‌دهد. Google Flight اما برخی امکانات خاصی را ارایه می‌دهد تا خود را از دیگر شرکتهای فعال در این زمینه شاخص‌تر کند. 
یکی از امکانات Google Flight کاوش در تقویم ماهانه و پیداکردن پایین‌ترین قیمت پرواز در روزهای هر ماه است. همچنین یک نوار گرافیکی در زیر بخش تقویم وجود دارد که نشان دهنده بالا و پایین‌ رفتن قیمت‌ها در هر فصل، تعطیلات یا سایر رویدادهاست. یک امکان فوق‌العاده Google Flight دیگر این است که در هنگام انتخاب یک تاریخ پرواز، قیمت‌های پایین‌تر روزهای قبل و بعد از آن به کاربر پیشنهاد می‌شود و به این ترتیب نه نیازی به انتخاب تاریخ مجدد و چک کردن قیمت است و نه تماس با آژانس هواپیمایی. به عنوان مثال گوگل به شما نشان می‌دهد که چگونه با انتخاب یک فرودگاه دیگر یا تاریخی نزدیک به تاریخ انتخاب شده می‌توانید بهترین قیمت پرواز را انتخاب کنید. 
جست وجوی ساده و سریع و دیدن اطلاعات پرواز هم ( که البته جزو امکانات بسیاری از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مشابه است) در این نسخه جدید وجود دارد. 
اگر تعطیلات در پیش روست و شما نمی‌دانید کجا بروید Google Flight با گرفتن تاریخ تعطیلات به شما مقصدهای محبوب را پیشنهاد می‌کند. شما حتی می‌توانید با انتخاب یک مقصد عمومی مثل « پرواز به آفریقا» یا «پرواز به غرب اروپا » به گوگل این امکان را بدهید که از روی نقشه به شما مقصدهای مرتبط و توریستی و قیمت آنها را نشان دهد. 
گوگل البته ویژگی جست و جوی شانسی « I‘m Feeling Lucky»  را در این سرویس هم به کار گرفته تا اگر واقعا نمی‌دانید به کدام طرف بروید یک جایی را انتخاب کنید که مناسب‌ترین قیمت را دارد. 
شما همچنین می‌توانید میزان توقف‌های خود تا مقصد را هم انتخاب کنید. 
 
 
آنچه گوگل را در ساخت این ابزار قدرتمند جست و جوی پرواز کمک می‌کند خریدی است که این شرکت در سال ۲۰۱۰ انجام داد و در آن زمان شرکت نرم‌افزاری ITA Software را به قیمت ۷۰۰ میلیون دلار خرید. هر چند بعدا گوگل به دلیل اینکه این شرکت لایسنس تکنولوژی رزور پرواز ( که شرکتهایی  چون Kayak.com و Bing مایکروسافت از آن استفاده می‌کردند) را در اختیار داشت به نقض قوانین ضد انحصار متهم شد اما دادگاه در آوریل ۲۰۱۱ این خرید گوگل را انحصاری تلقی نکرد و البته به گوگل گفت که این لایسنس را همچنان در اختیار شرکت‌های دیگر قرار دهد. 
یکی از مهمترین رقبای گوگل در این زمینه Expedia  است که امسال دو خرید بزرگ در این صنعت انجام داد. در ماه ژانویه اکسپدیا شرکت Travelocity را به قیمت ۲۸۰ میلیون دلار خرید و چند ماه بعد شرکت Orbitz را با پرداخت ۱.۳ میلیارد دلار از آن خود کرد. حالا اکسپدیا حاکمیت خود را بر برندهایی چون CheapTickets.com, HotelClub.com, Hotels.com, eLong eLong, Trivago, CarRentals.com, Venere.com, Egencia and Hotwire گسترش داده است. 
گروه Priceline هم رقیب دیگری در این عرصه است که Priceline.com, Booking.com, Kayak و OpenTable را در اختیار دارد و با گوگل و اکسپدیا در این زمینه رقابت دارد. از سوی دیگر استارت‌آپ‌های سفر متعددی نیز در این سالها به جمع رقبا اضافه شده‌اند ا زجمله Hipmunk, Room77 and HotelTonight
به گفته Dara Khosrowshahi مدیرعامل شرکت Expedia ارزش بازار در این عرصه چیزی حدود ۱.۳ تریلیون دلار است و شرکتی چون Expedia به رغم داشتن غول‌های بزرگ رزور بلیت  تنها بخش کوچکی از آن را در اختیار دارد. همین موضوع نشان می‌دهد جا برای گسترش Google Flights و احتمالا کاسته شدن سهم آژآنس‌های هواپیمایی و تورهایی گشت تا چه اندازه قوی است. 

منبع : آی تی ایران

‫39 دیدگاه ها

  1. Купить диплом о среднем профессиональном образовании – Это получить официальный документ по среднеобразовательном образовании. Диплом обеспечивает вход в обширному спектру трудовых и учебных возможностей.

  2. Привет, дорогой читатель!

    Было ли у вас опыт написания дипломной работы в крайне сжатые сроки? Это действительно требует огромной ответственности и трудоемкости, однако важно сохранять упорство и продолжать активно участвовать в учебном процессе, как я это делаю.
    Для тех, кто умеет эффективно искать и анализировать информацию в интернете, это действительно помогает в процессе согласования и написания дипломной работы. Больше не нужно тратить время на посещение библиотек или организацию встреч с научным руководителем. Здесь, на этом ресурсе, предоставлены надежные данные для заказа и написания дипломных и курсовых работ с гарантией качества и доставкой по всей России. Можете ознакомиться с предложениями по ссылке https://1server-diploms.com, это проверенный источник!

    купить диплом института
    купить диплом бакалавра

    Желаю всем пятерошных) оценок!

  3. В столице России приобрести диплом – это удобный и оперативный вариант достать нужный документ безо лишних хлопот. Разнообразие компаний продают услуги по изготовлению и продаже свидетельств разнообразных образовательных институтов – https://diplomkupit.org/. Выбор свидетельств в Москве огромен, включая бумаги о академическом и среднем ступени профессиональной подготовке, свидетельства, дипломы вузов и университетов. Основное достоинство – возможность достать диплом официальный документ, обеспечивающий достоверность и высокое качество. Это обеспечивает особая защита ото подделки и позволяет использовать диплом для различных целей. Таким способом, приобретение диплома в Москве становится достоверным и экономичным решением для данных, кто хочет достичь успеха в карьере.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا