تکنولوژی

91 درصد تلفن همراه کشور قاچاق است

 

در حالی که مرکز پژوهش های مجلس گردش مالی سالانه بازار تلفن همراه را دو میلیارد دلار اعلام کرده رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که گردش مالی سالانه این کالا بیش از دو میلیارد دلار است.

“رضا رحمانی” نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با ناراحتی از آمار بالای قاچاق گوشی تلفن همراه در کشور اظهار داشت: با توجه به افزایش واردات کالاهای هوشمند و در نظر گرفتن میانگین قیمت 700 تا 800 هزار تومانی, گردش سالانه این کالای ارتباطی بالغ بر دو میلیارد دلار در کشور است.

وی بازار تلفن همراه را یکی از بازارهای حائز اهمیت در کشور عنوان کرد و گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق موبایل در کشور هرچه سریعتر باید طیف از اقدامات اقتصادی همچون نظام تعرف ای, گمرکات کشور, سازمان استاندارد و سایر دستگاه های دولتی صورت گیرد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 90 درصد گوشی‌های تلفن‌های همراه قاچاقی وارد کشور می شود،افزود: با توجه به آمار بالای قاچاق این کالای فناورانه در کشور باید تمامی دستگاه های مسوول با کمک و اتخاذ تدابیر درست مانع از ورود قاچاق این کالا در کشور شوند.

گفتنی است مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارش خود با عنوان “بررسی وضعیت واردات، فروش تلفن و خدمات پس از فروش گوشی تلفن همراه در کشور” با استناد به آمار گمرک و برآورد میزان فروش گوشی تلفن همراه در کشور منتشر کرد که فقط حدود ۹ درصد از گوشی‌های خارجی فروش رفته از مبادی رسمی و حدود ۹۱ درصد آن از مبادی غیر رسمی و از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود.

منبع : موبنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا