تکنولوژی

اینترنت راهی مریخ میشود

 

ساکنان آینده مریخ نه تنها محو ناشناخته های این سیاره خواهند شد بلکه از سرگرمی زمینی خود نیز محروم نخواهند بود.

الون ماسک که همین چند روز پیش شرکت تحت امرش یعنی اسپیس ایکس، فضاپیمای باری دراگون را برای ادامه برنامه فضایی ناسا به سلامت به ایستگاه فضایی بین المللی رساند حالا به جاه طلبی تازه تری فکر می کند و آن راه اندازی شبکه اینترنت در مریخ است!

وی در تازه ترین گفتگوی رسانه ای خود اعلام کرد: برای آنهایی که در آینده راهی مریخ می شوند این نکته بسیار مهم خواهد بود که ارتباطات جهانی خود را همچون گذشته ادامه دهند.

ماسک پیش از این ابراز امیدواری کرده بود که نخستین سری از مسافران مریخ طی 10 تا 12 سال آینده وارد این سیاره مملو از راز و رمز شوند.

وی در نظر دارد با استفاده از نسل جدید راکت های قدرتمندی که با بهره گیری از به روزترین سطح از دانش راکتی ساخته می شود مسافران مریخ را راهی این سفر ماجراجویانه کند.

وی همزمان به توسعه شبکه اینترنت در گوشه و کنار فضای اطراف زمین به ویژه در مریخ هم فکر می کند.

مالک شرکت اسپیس ایکس برای تحقق ایده جاه طلبانه اش بودجه هنگفتی درحدود 10 میلیارد دلار در نظر گرفته است که شامل اعزام افرادی به مریخ و همچنین راه اندازی شبکه اینترنت در آن سیاره می شود.

البته وی گفته که نباید انتظار آن را داشت که تا 5 سال آینده این ایده محقق شود اما قطعا در آینده دورتر به واقعیت تبدیل می شود، جایی که ما شهری در مریخ خواهیم ساخت.

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا