تکنولوژی

اختلال نرم افزاری مهم ترین عامل قطع اینترنت موبایلی

 

از آنجایی که شبکه‌های جامع بیش از گذشته به نرم‌افزارها وابسته شده‌اند، بخش اعظم اختلالات اینترنت موبایلی به حفره‌ها و مشکلات نرم‌افزاری مربوط می‌شود.
بر اساس گزارش وبسايت Techworld، طی یک سال گذشته در منطقه اروپا بیش از ۹۰ اختلال بزرگ مربوط به قطع دسترسی مشترکان به شبکه اینترنت شناسایی و رفع شد. این طور که «آژانس امنیت شبکه و اطلاعات اتحادیه اروپا»(Enisa) گزارش داده است، حدود نیمی از اين اختلالات باعث قطع شدن خدمات تلفنی و اینترنتی موبایلی شد.
اما بررسی دقیق‌تر در این زمینه عوامل اصلی برای بروز این اختلالات را نشان داد و کارشناسان دریافتند ۴۰ درصد قطعی‌ها و مشکلات مذکور به دلیل حفره‌های نرم‌افزاری صورت گرفته است که این رقم برای سال ۲۰۱۲ یلادی ۱۵ درصد گزارش شده بود.
بر اساس گزارش اتحادیه اروپا، این حفره‌های نرم افزار در ۹ درصد موارد باعث شدند خدمات اینترنتی ثابت نیز دچار مشکل شود.
“سیلواین فابر”(Sylvain Fabre) مدیر تحقیقات گارتنر نیز در این خصوص گفت شبکه‌های موبایلی با وابستگی کامل به نرم‌افزار فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند و صنعت مخابرات بسیار وابسته به IT شده است و در همین راستا شرکت‌ها نرم‌افزارهایی را تولید می‌کنند که به خوبی گذشته مورد بررسی و آزمایش قرار نمی‌گیرند.
اختلالات سخت‌افزاری، قطعی برق و عدم تطبیق نرم‌افزارهادیگر مواردی بودند که باعث از کار افتادگی اینترنت موبایل شده‌اند.
باید توجه داشت که تعداد دفعاتی که این مشکلات به وجود آمده‌اند چندان قابل ملاحظه نیست. اما تعداد افرادی که در نتیجه این اختلالات دچار مشکل شده‌اند بسیار قابل ملاحظه است. به طور میانگین هر بار که یک اختلال اینترنتی موبایلی ایجاد می‌شود، اتصال ۱.۴ میلیون کاربر به اینترنت قطع می‌شود. این رقم برای خطوط ثابت اینترنتی برای ۱۰۰ هزار کاربر گزارش شده است.

منبع : همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا