تکنولوژی

محدودیت فضای مجازی جواب نخواهد داد

 

” در فضای مجازی به ویژه سایتهای اجتماعی بنا باید بر گردش آزاد اطلاعات باشد،‌در این صورت گردش آزاد اطلاعات به ضرر نظام نخواهد بود”.

احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان مطلب فوق افزود: فیلترینگ برخی سایت‌ها و نرم‌افزارهای اجتماعی به دلیل برخی ضررها انجام می‌شود، به ویژه زمانی که احتمالا خدشه‌دار شدن امنیت ملی وجود داشته باشد.

نماینده مردم ایلام تاکید کرد: البته فلیترینگ این سایت‌ها و نرم‌افزارها بهتر است به صورت موقت انجام شود نمونه عینی آن کشور ترکیه است که به دلیل برخی مسائل امنیتی سایت اجتماعی فیسبوک را فیلتر کرد اما پس از چند روز رفع فلیتر شد.

وی تصریح کرد: پایبندی مسوولان ایرانی و ارزش‌ها و مسائل فرهنگی موجب فلیتر کردن برخی سایتها و شبکه‌های اجتماعی می‌شود. اما به طور کلی باید گفت مادامی که امنیت ملی و اجتماعی کشور خدشه‌دار نشود در فضای مجازی اصل باید گردش آزاد اطلاعات باشد.

شوهانی متذکر شد: محدودیت فضای مجازی نه جواب داده و نه خواهد داد و یقینا مردم و جوانان راهکارهایی را برای خروج از محدودیت‌ها پیدا می‌کنند اما بهتر است مسوولان به جای برخوردهای سلبی فرهنگ‌سازی کنند تا جامعه از نرم‌افزارها و سایتهای اجتماعی ستفاده مناسب کنند.

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا