تکنولوژی

سیا به فیسبوک و توئیتر پیوست

 

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به شبکه‌های اجتماعی جهانی پیوسته و فورا نخستین توییت خود را منتشر کرد.

به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، سیا در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: ما نه می‌توانیم تایید و نه تکذیب کنیم که این نخستین سخن ما در توییتر است!

سیا در عرض دو ساعت 90 هزار پاسخ دریافت کرد و 115 هزار طرفدار به دست آورد.

شبکه توییتر نیز از این پیام استقبال کرده و برای سازمان سیا نوشت: شما در نخستین توییت خود بسیار خلاق بوده‌اید.

جان برنان، رئیس سیا در بیانیه‌ای گفت: حساب‌های کاربری جدید در توییتر و فیس بوک با هدف کمک به سازمان در مشارکت مستقیم‌تر با جامعه و ارائه اطلاعات درباره ماموریت‌ها، تاریخچه‌ و دیگر تحولات سیا ایجاد شده‌اند. ما دیدگاه‌های مهمی برای به اشتراک گذاشتن داریم.

در توییت سیا آمده است: امروز سی.آی.ای با راه‌اندازی رسمی حساب کاربری خود در فیسبوک و توییتر، در کنار وبسایت، سرویس موبایل و حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی فلیکر و یوتیوب به حضور آنلاین خود در دنیای مجازی توسعه می‌بخشد.

سیا در حال حاضر حساب‌های کاربری در یوتیوب و فلیکر نیز دارد.

سازمان سیا قصد دارد تا کنفرانس‌های خبری نادر، اطلاعات درباره کارمندان این آژانس یا ماموریت‌های تاریخی که تاکنون محرمانه بوده‌اند را در این شبکه‌های اجتماعی منتشر کند.

سیا همچنین تصاویری از اشیایی را که در موزه سازمان سیا قرار دارد و بهترین موزه‌ای است که مردم هرگز قادر به بازدید از آن نخواهند بود منتشر خواهد کرد چرا که بازدید از این موزه برای عموم ممنوع است.

سیا د پروفایل خود در توییتر، سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا را به عنوان نخستین خط دفاعی این کشور توصیف کرده و افزود: ما کارهایی انجام می‌دهیم که دیگران نمی‌توانند انجام دهند و جاهایی می‌رویم که دیگران نمی‌توانند بروند.

در همین حال برخی از کاربران خیلی زود علاقمندی خود را برای پیگیری اخبار سیا از طریق شناسه CIA@ نشان داده‌اند به طوری که در روز نخست فعال شدن این شناسه بیش از ۲۰۰ هزار نفر شروع به دنبال کردن آن کرده‌اند.

سازمان سیا همچنین اعلام کرد شناسه خود در توییتر را که توسط کاربران دیگری جعل شده بود توانسته بعد از طرح شکایت به مدیریت این شبکه بازپس بگیرد و ن را انحصارا به نام خود ثبت کند.

موجی از توییت‌های طعنه‌آمیز هم روز جمعه در ارتباط با اقدام سیا منتشر شد. در یکی از این توییت‌های طنزآلود کاربران آمده: “سی.آی.اِی عمری ما رو دنبال می‌کرد حالا ما می‌تونیم در توییتر اون رو ‘دنبال’ (follow) کنیم.”

در یکی دیگر از این توییت‌ها خطاب به سی.آی.اِی آمده: “خاطرت هست که نوه تئودر روزولت چگونه به ما کمک کرد تا کودتا (۲۸ مرداد) را در ایران هدایت کنیم؟”

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا