تکنولوژی

مايكروسافت مخالفت خريد نوكيا

 

“ساتیا نادلا”(Satya Nadella) مدیرعامل جدید مایکروسافت با خرید مرکز تولید دستگاه‌های نوکیا مخالف بوده است و این طور که یکی از اعضای هیئت مدیره در گزارشی جدید توضیح داد، “استیو بالمر”(Steve Ballmer) مدیرعامل وقت مایکروسافت اصرار به انجام این کار داشته و در راس گروهی قرار گرفته است که این قرارداد را به‌انجام رساند.
 بالمر که دومین مدیرعامل مایکروسافت در تاریخ فعالیت‌های این شرکت محسوب می‌شود و به‌خاطر صحبت‌های صریح و بی‌پرده خود شهرت فراوان دارد، در اتاق کنفرانس و پشت درهای بسته ان قرارداد را به امضا رساند و پشتیبانی لازم برای خرید شرکت نوکیا را انجام داد. البته گفته می‌شود که هیئت مدیره مایکروسافت تا پایان این ماجرا مخالف واگذاری نوکیا بود.
یک منبع آگاه به خبرگزاری بلومبرگ توضیح داد که طی چند ماه اخیر میزان اعتماد برخی اعضای هیئت مدیره به اقدامات بالمر به میزان قابل ملاحظه کاهش یافت و در همین راستا تلاش برای بازنشستگی‌ زودهنگام او صورت گرفت تا مدیرعامل جدید باب‌ میل‌تر از بالمر سکان مایکروسافت را در دست بگیرد.
به هر حال، تصورات چندگانه در مورد نوکیا و ورود این کارخانه تولیدکننده گوشی‌های ویندوزی به مایکروسافت از مهم‌ترین اهداف بالمر بوده است. اما این منبع آگاه گزارش داده که هیئت مدیره مایکروسافت از گفت‌وگو با بالمر ناامید شد و سرانجام موافقت کرد که مایکروسافت با پرداخت ۷.۲ میلیارد دلار شرکت نوکیا را خریداری کند.
البته گفته می‌شود بالمر قصد داشت Nokia HERE را که سرویس نقشه الکترونیکی این شرکت فنلاندی محسوب می‌شود نیز خریداری کند. پس از این اتفاق که نادلا مدیریت شرکت مایکروسافت را در دست گرفت سیستم تفکری خود را تغییر داد و از قرارداد یاد شده حمایت کرد. اما مدیرعامل هندی مایکروسافت از پایه معتقد بود که این شرکت بزرگ نرم‌افزاری نباید به‌طور خاص وارد بازار موبایل شود و گوشی‌های خاص خود را تولید کند.
البته نادلا چند روز قبل با انتشار یک بیانیه به تمام صحبت‌های مطرح شده در این زمینه پاسخ داد و اعلام کرد که فرآیند واگذاری نوکیا به شرکت مایکروسافت تا پایان فصل جاری به پایان می‌رسد. او در این بیانیه تاکید کرد که اتفاق یاد شده می‌تواند اثرات قابل ملاحظه‌ای بر فعالیت مایکروسافت بگذارد.

 

منبع : همكاران سيستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا