تکنولوژی

هزارتوهای جک دورسی از زبان خودش

 

جک دورسی (  Jack Dorsey)  در نشستی غیر معمول بخشی از کتاب مورد علاقه خود را برای شوندگان خواند.

هیچ کس انتظار نداشت Jack Dorsey یکی از موسسان توییتر و سوپراستار خوش پوش دنیای تکنولوژی ، 

در کنفرانسی خبری ناگهان از روی گوشی اش داستان مورد علاقه اش را بلند بلند بخواند.

دورسی روشی غیر معمول و فلسفی را برای جواب دادن به شایعات پیرامون تاسیس شرکتش انتخاب کرد. با خواندن کتاب “روح هنر” اثر نقاش آمریکایی Robert Henri در حقیقت وی به چیزهایی اشاره می کرد که هر روز و هر لحظه به او ایده داده بودند.وی با پرده برداشتن از راز رمز های زندگی شخصی اش تلاش کرد تا به روشی متفاوت به مخاطبانش ارتباط برقرار کند.

 دورسی همچنین از یک لیست مدیریتی شخصی اش را برای اولین بار به عموم نشان داد. طبق گفته دورسی، وی از طریق این لیست ” کارهایی که باید بکنم و نکنم” توانسته بود به یک ساختار منسجم مدیریتی دست پیدا کند  و این لیست را یکی از اصلی ترین دلایل پیرفتش می داند.

روشی که دورسی انتخاب کرد جالب ومنحصر به فردبود و تقریبا به تمام شایعات و حدس و گمان های پیرامون به وجود آمدن شرکت توییتر جواب می داد و نقش دورسی را در این مسیر به خوبی روشن کرد.ظاهرا تماشاگران هم به خوبی استقبال کردند. 

دورسی هنگام خواندن کتاب Henri، چند توصیه کاری نیز کرد: ” در تمام دنیا به خصوص در سیلیکون ولی، دنبال کردن جای پای دیگران بسیار راحت است، باید راه خودت را پیدا کنی.”

دورسی با این کار قسمتی از زندگی خصوصی خود را آشکار کرد تا ریشه هنرش را به مردم نشان دهد.تا با نشان دادن تصویر نزدیک تر از خود بتواند هنرش را نیز ثابت کند، درست مانند روشی که استیو جابز تبدیل به مرد اول صنعت  تلفیق هنر و تکنولوژی شد.

دورسی همچنین متنی از کتاب Bill Walsh 49 ساله از سن فرانسیسکو را خواند که یکی از کارمندانش اوایل تاسیس شرکت به او داده بود: “زمانی که شخصی یک شرکت تاسیس می کند، مثبت بودن یکی از مشکل ترین کارهایی است که می توان انجام داد. شانس خوب محصول برنامه ریزی خوب است.”

دورسی همچنین از آیفون خود چند موسیقی پخش کرد و همزمان یک سری عکس به تماشاچیان نشان داد که با استقبال بسیاری از حضار مواجه شد.

برای خاتمه کنفرانس ،دورسی با ارائه یک صحبت تاثیر گذار و چند اعتراف در مورد لیست شخصی ” کارهایی که باید بکنم و نکنم” خود عنوان کرد که این نکات را روی گوشی خود ذخیره کرده و هرروز آنها را می خواند. قسمت هایی از این نکات:

“انتقاد پذیر باش. به مردم ترس ها و مشکلاتت را عنوان کن چون آنها درک می کنند.فقط لیموناد و شراب قرمز بخور.نوشیدنی های سنگین  و آبجو نخور.هرورز 20 ست شنا و دراز نشست بزن و روی این لیست به دقت فکر کن! “

او به تماشاچیان هم توصیه کرد همین کارها را بکنند حتی شده برای یک هفته. به عقیده دورسی همین نکات ریز باعث شد که بتوانند در راه خود سریع تر پیش بروند، ابتکارات جدید داشته باشند و پا را از مرزهای محدودیت فراتر بگذارند. 

در اخرصحبت هایش را با نصیحتی به گروه دانش آموزان تکنولوژی حاضر در سالن به پایان رساند: “شما آینده هستید.شما همان چیزی را خلق می کنید که دوست دارید در دنیای واقعی ببینید پس به دیدگاه خود توجه کنید.”

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا