تکنولوژی

هکرهای ناشناس دادگاهی شدند

 

13 عضو احتمالی از ائتلاف آزاد هکرهای ناشناس در دادگاهی در آمریکا در ارتباط با حملات سایبر به شرکتها و گروه های تجاری متهم شدند.

 براساس اتهام وارد شده به این 13 عضو هکرهای ناشناس که در دادگاهی در ویرجینیا صورت گرفت، این افراد بین ستامبر 2010 و ژانویه 2011 حملات سایبری را علیه انجمن سینما آمریکا، انجمن صنعت ضبط آمریکا، شرکت ویزا، مسترکارت و بانک آمریکا و سایر شرکتها راه اندازی کردند.

این افراد متهم به اجرای حملات محروم سازی از سرویس شدند که برای مدتی وب سایت اهداف از دسترس خارج شده است.

حمله محروم‌ سازی از سرویس (DDoS) نوعی حمله سایبری است که هدف آن از کار انداختن سرویس یا سرویس‌های خاصی روی سرور مورد نظر است که معمولاً برای از کار انداختن سرویس http به کار می‌ رود و باعث می‌شود سایت‌های روی سرور از دسترس خارج شوند. انجام این حمله (برخلاف بسیاری از انواع دیگر حمله‌ها) تحت هر شرایطی جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

گروه هکرهای ناشناس از اواخر سال 2010 و در پی انتشار اسناد دیپلماتیک توسط ویکی ‌لیکس مشهور شد. در آن زمان موسسات مالی مذکور در روند کمک رسانی مالی به ویکی لیکس اختلال ایجاد کردند و این گروه نیز با تشکیل یک ستاد حملات محروم سازی از سرویس (DDoS) را علیه این موسسات به راه انداخته و در فعالیت آنها اختلال ایجاد کردند.

سایر شرکت ها و انجمنهای مورد اشاره نیز به علت موضع گیری خود درباره قوانین کپی رایت و حریم خصوصی به هدف حمله هکرهای ناشناس تبدیل شدند.

پس از حملات گسترده ناشناس و ایجاد اختلال در سرویس وب‌سایت‌های بزرگ و پراهمیتی نظیر ویز، مستر کارت، آمازون و پی‌پَل، پلیس فدرال آمریکا (FBI) قراردادی محرمانه با یک کمپانی متنفذ امنیتی به نام HBGary امضا کرد تا از این طریق اعضای مشارکت‌کننده در این حملات را شناسایی کند و اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهد.

گروه هکرهای ناشناس گروهی  تشکل از کاربران اینترنتی از کشورهای مختلف جهان هستند که به صورت ناشناس، به عنوان هکر فعالیت می ‌کنند و جنبشی سیال راه اندازی کرده اند که هرکسی می‌تواند عضو آن شود.

 

منبع : ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا