تکنولوژی

باز و بسته کردن فیلترینگ فیس‌بوک و توییتر

از دقایقی قبل فیس‌بوک و توییتر از فیلترینگ خارج شده‌اند. 

تعداد قابل توجهی از کاربران اینترنت با توییت کردن یا پست کردن خبر مربوط به باز شدن این دو شبکه با خوشحالی از این تصمیم استقبال کرده‌اند.

عضو کمیته فیلترینگ: امکان رفع فیلتر فیس‌بوک در دراز مدت

باز شدن این دو شبکه که با پیروزی کشتی‌گیران ایرانی مصادف شده بود موجب شد بسیاری از کاربران خبرهای مربوط به این پیروزی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. 

توماس اردبرینک خبرنگار نیویورک تایمز در تهران در چند توییت به موضوع رفع فیلتر این دو شبکه پرداخته و نوشته است بدون محدودیت به توییتر دسترسی دارد. 

طی روزهای اخیر بحث‌های متعددی درباره آزادسازی فیس‌بوک در رسانه‌ها و محافل مختلف مطرح شده بود. در عین حال حضور برخی افراد هیات دولت از جمله دکتر ظریف وزیر امور خارجه که با استقبال گسترده کاربران اینترنتی روبه رو شده بود به همگان نشان داد که افراد دولت هم می‌توانند از فیس‌بوک استفاده کنند و در این زمینه منعی نیست. 

بخوانید: ۵۷ درصد کاربران موافق حضور اعضای دولت روی فیس‌بوک

با توجه به عدم دسترسی به افراد رسمی تایید باز شدن فیس‌بوک و توییتر ممکن نیست و احتمالا تا فردا باید صبر کرد.  گزارش‌های مختلف از سراسر کشور تایید می‌کند که این دو شبکه باز شده‌اند اما هنوز برخی کاربران می‌گویند که همچنان این دو سایت را با فیلتر می‌بینند.

در همین حال،  صادق خرازی در صفحه شخصی خود در فیس بوک از رفع فیلتر این شبکه‎ی اجتماعی خبر داد.
خرازی در پیامی نوشت: 
به نام خدا
فیس بوک هم ظاهرا رفع فبلتر شد.
چهان تکنولوژی و انفورماتیک مرز نمی شناسد و نمی شود با مقتضیات زندگی انسان انتزاعی برخورد کرد.
آغازی مبارک در فرخنده شب میلاد

شما از کجا به اینترنت وصل می‌شوید آیا دسترسی شما هم به فیس‌بوک و توییتر آزادانه امکان پذیر است. در بخش نظرات بنویسید.
کاربران اینترنت ADSL شرکت مخابرات همچنان با فیلترینگ مواجهند ولیکن برخی کاربران اینترنت همراه اول مبین نت و شاتل و پارس آنلاین از رفع فیلتر خبر داده اند.

آخرین خبر 

از ساعت ۹ صبح امروز سه شنبه دوباره فیلترینگ فیس‌بوک و توییتر پس از ۱۲ ساعت به جای خود بازگشت. 

بخوانید: دبیر کمیته تعیین مصادیق: رفع فیلتر فیس‌بوک به دلیل اشکالات فنی بود

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫58 دیدگاه ها

  1. من این سیستم مدیریتی ایرانو در مورد فیلترکردن اصلا قبول ندارم و به جرات میگم که این دولت که خودرا مردمی معرفی کرده بود یکی از دیکتاتورترین دولت میباشد. ما مردم حق انتخاب داریم و نمیخاهیم کسی به ما زور بگوید. میتوانستید به جای فیلتر نظارتتان را دقیق کنید. این مردم مردم آگاهی هستند. یک جایی و یک زمانی تلافی میکنند و شما میمانید با قانونهای دیکتاتوریتان…

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا