تکنولوژی

اتصال اپراتورها به زیرساخت دقیقه‌ای ۱۰ تومان

 

یک مقام مسئول در شرکت ارتباطات زیرساخت گفت:‌ تعرفه اتصال به شبکه زیرساخت از ماهیانه ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار ریال به ازای هر لینک E1(تلفنی) به دقیقه‌ای ۱۰ تومان تغییر کرده است.

به تازگی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به درخواست شرکت ارتباطات زیرساخت مصوب کرده تا هزینه اتصال به شبکه زیرساخت به جای اجاره ماهانه هر لینک E1، بر حسب دقیقه محاسبه شود.

لینک‌های E1 در دو نوع نطه به نقطه برای انتقال پهنای باند و E1 تلفنی وجود دارند. این مصوبه در مورد E1های تلفنی است. بنابراین مخاطبان این مصوبه شرکت‌های تلفن ثابت و همراه هستند.

مهدی خدایی در خصوص تغییر روش محاسبه هزینه اتصال به شبکه زیرساخت از ماهیانه به دقیقه‌ای اظهار داشت: در گذشته تعرفه اتصال به شبکه زیرساخت به ازای هر لینک E1 ماهیانه مبلغ 2 میلیون و 780 هزار تومان بود که شرکت زیرساخت از اپراتورها دریافت می‌کرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: این شرکت تسهیلاتی را برای مشترکان خود قائل شده و بر این اساس پیشنهاد دادیم که تعرفه اتصال به شبکه زیرساخت را به جای ماهانه به صورت دقیقه‌ای محاسبه کنیم تا شرکت‌ها براساس میران اتصال به شبکه زیرساخت هزینه بپردازند.

وی گفت: به این ترتیب، تعرفه هر دقیقه اتصال به شبکه زیرساخت 100 ریال تعیین شده که سقف تعرفه برای 278 هزار دقیقه، همان 2 میلیون و 780 هزار تومان می‌شود. اگر شرکتی بیش از این مقدار، نیاز داشته باشد باید درخواست E1 جدید بدهد.

خدایی گفت: این تغییر روش در عمل سبب اصلاح بخشی از تعرفه‌های اینترنت شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت خواهد شد.

منبع : فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا