تکنولوژی

وزیر ارتباطات: به رایتل بیشتر از این مهلت نمی‌دهیم

 

 صبح امروز و در جریان افتتاح نخستین مرکز تبادل ترافیک اینترنت کشور که وزیر ارتباطات به همراه معاونان خود پاسخگوی پرسش خبرنگاران بود. در بخشی از این نشست در خصوص عقب ماندن اپراتور سوم از تعهدات پروانه‌ای خود از وزیر ارتباطات سوال شد که وی در پاسخ گفت: ما بنایی بر تغییر توافق دولت قبل با رایتل در اعطای مهلت بیشتر به این اپراتور نداریم.

واعظی گفت: هفته گذشته مدیران رایتل ه وزارت ارتباطات آمده و به تشریح مشکلات خود پرداختند که از آنها خواسته شد با کمک وزارت ارتباطات هر چه سریع‌تر این مشکلات را مرتفع سازند.

واعظی در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به سوالی که درباره قطع تماس‌های تصویری رایتل بر ایجاد مانع برای خدمات این اپراتور مطرح شده بود، گفت: همین حالا هم هیچ مانعی برای خدمت رسانی اپراتور سوم وجود ندارد و در این میان آنچه متوقف شده بحث تماس تصویری است در حالی که اپراتور سوم تنها به این بحث محدود نمی‌شود و در پروانه رایتل امتیازاتی در نظر گرفته شده که این امتیازات در پروانه اپراتورهای دیگر دیده نشده است.

عمیدیان – معاون حقوق و پارلمانی وزارت ارتباطات نیز گفت: در رابطه با پروانه رایتل و این که لازم است این اپراتور پوشش جاده‌ای نیز داشته باشد، بحث‌هایی شده و باید گفت که این اپراتور بر طبق پروانه عمل نکرده است اما مدیران این اپراتور به علت برخی مشکلات بین‌المللی مسایلی را بیان کردند که این مسایل بررسی شده و جرایم نیز برای ایشان ملحوظ خواهد شد که به زودی نتیجه اعلام می‌شود.

بر اساس این گزارش رایتل بر اساس پروانه باید تا پایان سال دوم قراردادی 4264 کیلومتر را پوشش می داد که چنین اتفاقی رخ نداده است لذا بر اساس پروانه به ازای هر 10 کیلومتر باید 5 میلیارد ریال جریمه پرداخت کند.

از این رو با توجه جرایم پیش‌بینی شده در پروانه چیزی نزدیک به بیش از دو هزار میلیارد تومان جریمه در انتظار اپراتور سوم خواهد بود که به گفته عمیدیان با توجه به عدم پوشش برخی از شهرها نیز رقم مذکور عددی به مراتب بیشتر از 2 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

منبع : موبنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا