تکنولوژی

نکاتی برای افزایش سرعت دستگاه‌های اندرویدی

یا مثلا برای کارهای ساده‌ای مثل سوییچ کردن بین دو برنامه یا بازگشت به صفحه اصلی باید کلی منتظر بمانید.پس این موارد ساده را به کار ببنید. 

 
۱ – برنامه‌های بی استفاده را غیر فعال یا Uninstall کنید.
 
دستگاه شما برای استفاده از حافظه داخلی محدودیت دارد و هر چه فضای حافظه داخلی کمتر باشد عملکرد دستگاه کندتر خواهد بود. اگر از جمله افرادی باشید که  دستگاه‌هتان را با انبوهی از عکسها‌، برنامه‌ها و موسیقی پر کرده‌اید توصیه این است که فضای آن را خالی کنید و اپلیکیشن‌های بی استفاده را را حذف (Uninstall ) کنید یا فایل‌هارا به سرویس‌های رایانش ابری مثل دراپ باکس یا گوگل درایو انتقال دهید. 
برای حذف برنامه‌ها به setting بروید و منوی App را باز کنید . با انتخاب هر برنامه شما می‌توانید آن را حذف کنید . برنامه‌هایی که توسط خود شرکت سازنده یا اپراتور ( فروشنده موبایل ) روی دستگاه نصب شده قابل حذف نیستند.
در بعضی از تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌ها که شامل حافظه‌های قابل ارتقا هستند اجازه انتقال برنامه‌ها از حافظه داخلی به حافظه بیرونی  ( مثل MicroSD ) به کاربر داده شده . برای اینکار به Setting ر و بعد به Apps menu بروید و از آنجا روی برنامه‌ای که قصد انتقالش را دارید کلیک کنید و سپس گزینه  “Move to SD card” را انتخاب کنید. 
 
۲ – کش (caches) برنامه‌ها را خالی کنید 
دیتای کش شده در طول زمان و با هر بار کارکردن برنامه‌ها ساخته می‌شود و روی کارکرد دستگاه تاثیر می‌گذارد. شما از Apps menu میتوانید کش‌های ذخیره شده را یکی یکی حذف کنید. اما یک راه حل بهتر هم وجود دارد. تعداد زیادی برنامه رایگان وجود دارد که کار تمیزکردن کش‌ها را برای شما انجام میدهد. برنامه‌های محبوبی مثل App Cache Cleaner و Clean Master از آن جمله‌اند.
 
۳ – محدود کردن widgets و live wallpapers
 
بسیاری از مردم اعتقاد دارند که widgets یکی از امکانات جذاب اندروید است که باعث می‌شوند بدون باز کردن برنامه‌ها اطلاعات آنها را روی صفحه دستگاه مشاهده کرد. اما واقعیت این است که افزایش آنها باعث مصرف شدید باتری و کند شدن دستگاه می‌شود. 
کاهش تعداد widgets به خصوص آنها که مرتبا در حال انتقال حجم زیادی از اطلاعات هستند ( مثل widget فیس‌بوک) توصیه می‌شود. برای حذف هر widget می‌توانید انگشت خود را برای چند ثانیه روی آن نگه دارید و سپس آن را حذف کنید. 
یک ویژگی جذاب اندروید یعنی live wallpaper هم متاسفانه باعث کند شدن دستگاه و مصرف زیاد باتری می‌شود. برای تغییر wallpaper انگشت خود را روی دگمه home برای چند ثانیه ممتد نگه دارید. 
 
۴- انیمیشن را غیر فعال کنید 
 
یک تنظیم پنهان در دستورات اندروید وجود دارد که ممکن است شما اصلا آن را نمی‌دانستید. به Settings بروید و بعد  Build number را بیابید. هفت بار روی آن کلیک کنید ( بله دقیقا هفت بار ) . این کار به شما اجا زه می‌دهد تا به تنظیمات developer دسترسی پیدا کنید. این تنظیم خاص البته دسترسی‌های مختلفی را برای شما ایجاد میکند اما مراقب باشید که این تنظیمات مخصوص کاربران حرفه‌ای و متخصص است و بنابراین بی جهت هیچ کدام آن‌ها را تغییر ندهید.
خب برای غیر فعال کردن انیمشین دوباره به Settings بروید. و حالا به بخش  Developer که تازه پدیدار شده وارد شوید. بخش Drawing را پیدا کنید و بعد یکی یکی بخشهای Window animation scale و Transition animation scale و Animator duration scale را کلیک کنید و آنها را یکی یکی غیر فعال کنید . در واقع این تنظیم برای حالت انیمشینی هست که موقع باز کردن یا بستن یا سوئیچ کردن بین دو برنامه فعال می‌شود و یک حالت نرمی از جابه جایی را ایجاد می‌کند اما حالا شما به سرعت بیشتر از این ظواهر نیاز دارید. . 
 
۵ – سیستم‌عامل را به روز نگاه دارید 
سازندگان دستگاه‌ها  مرتبا در حال به روزرسانی و برطرف کردن ضعف‌های سیستم‌عامل‌های خود هستند. استفاده از اخرین نسخه سیستم عامل به این معنی است که بسیاری از باگ‌ها و مشکلات برطرف شده‌اند. برای آگاه شدن از وجود یک به روزرسانی به Settings بروید و بعد  About Phone را پیدا کنید و سپس “System updates” را انتخاب کنید. 
 
۶ – روت کردن ، روم کردن و چیزهای دیگر.
کاربران ریسک‌پذیر یا کاربران حرفه‌ای دست به روت کردن دستگاه خود می‌زنند. این به این معنی است که امکانات متعددی را به دستگاه خود اضافه می‌کنند یا حتی عملکرد دستگاه را بالا می‌برند. روت کردن باعث می‌شود که شما امکان  overclock  کردن پردازنده دستگاه را می‌دهد و یا می‌توانید از این طریق ROM مورد نظر خود را نصب کنید. البته این کار باعث از بین رفتن وارانتی دستگاه و یا صدمه دیدن آن هم ممکن است بشود. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا