تکنولوژی

خانم مریسا مایر یاهو را به کجا برده است؟

آی تی ایران – یک سال قبل شرکت یاهو اعلام کرد که Marissa Mayor، سخنگو و مدیر اجرایی گوگل، قصد دارد شرکت رو به زوالش را دباره احیا کند. در حقیقت او این کار را در مورد تمامی بخش های یاهو انجام داد ولی مهمترین بخش آنرا از قلم انداخت.یعنی بخش درآمد.

سهام این شرکت از زمان ورود او صعود 70% داشته ولی رسانه ها بالا رفتن ارزش سهام یاهو را به رونق سایت Alibaba نسبت می دهند. با این وجود موفقیت یاهو و بالا رفتن رتبه آن در بین سایت های مخصوص موبایل باعث جذب سرمایه گذاران شد.

به علاوه برطبق گزارش Amir Efrati و Rachel Emma Silverman از وا ل استریت ، روحیه در بین کارکنان این شرکت افزایش پیدا کرده است. برخلاف انتقادات برخی رسانه ها در مورد قانون” کار کردن از اداره” که Mayor اوایل امسال وضع کرد، کاربران از اقدامات یاهو راضی هستند.
یاهو نهایت تلاش خود را کرد تا با استعدادترین افراد را جذب خود کند. سخنگوی یاهو در گزارشی ادعا کرد که افراد بیشتری به یاهو تقاضای کار میکنند و کارکنان تمایل بیشتری به ادامه کار با این شرکت را دارند.

با وجود تمام این خبر های خوب درآمد این شرکت از زمان روی کار آمدن Mayor تغییر چندانی نکرده است.درآمد کلی یاهو تنها 2% افزایش داشته و مهترین منبع درآمد آن- تبلیغات در سایت- کاهش داشته و انتظار نمیرود در آینده نزدیک تغییر کند.

بر طبق گزارش Marketplace تبلیغ کنندگان رغبت کمتری به این سایت نشان می دهند و یاهو در طی سال گذشته تدبیری برای تغییر این روند نیندیشیده است.با این وجود Mayor عنوان کرده که 16 برنامه جدید برای افزایش رتبه یاهو در بازار تبلیغات مخصوص موبایل به اجرا درآورده است.

یاهو ادعا میکند که 22% دارندگان آیفون که اپلیکیشن آب و هوای یاهو Weather App را دانلود کرده اند، اپیلیکیشن بسیار محبوبی که یاهو امسال آنرا به بازار معرفی کرده است .به هر صورت با وجود افزایش سهام و افزایش محبوبیت اجتماعی این شکت ، Mayor برای حل مشکلات پیش رو زمان به اندازه کافی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا