تکنولوژی

انتقاد گسترده کاربران از نقشه جدید اپل

آی تی ایران – در حالی که حدود یک روز از عرضه سیستم عامل جدید اپل iOS 6 می‌گذرد موجی از انتقادها به نقشه جدید اپل سراسر اینترنت و فوروم‌های خود اپل را فرا گرفته است.

اپل بر اساس اعلام قبلی نقشه گوگل را که از اولین آیفون روی این دستگاه وجود داشت را حذف کرد و به جای آن نقشه خود را جایگزین کرد که دارای امکانات بیشتری است. مشکل اما آنجاست که نقشه جدید ضعف‌های زیادی دارد و در نخستین روز استفاده نیز به مشکلات فراوانی بر خورد ب طوری که باعث شد اپل طی اطلاعیه‌یی از رفع مشکلات در آینده نزدیک خبر دهد.


پل ویلیامرز بروک در نیویورک را کسی تا به حال به این شکل ندیده بود که البته به لطف نقشه جدید اپل بسیاری دیدند.
———————————————————————
مشکل آنجاست که نقشه جدید در بسیاری از کشورها هنوز کامل نیست و برخی امکانات نقشه گوگل مانند ساعت حرکت وسایل نقلیه عمومی نیز روی آن فعال نیست.

همچنین تصاویر ماهواره‌یی آن نیز در بسیاری نقاط حتی در امریکا ناقص است.

همچنین بسیاری از کاربران انگلیسی نیز از وجود اطلاعات غلط روی این نقشه شکایت رده‌اند.

در همین حال برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که گوگل اپلکیشین نقشه جدید خود را برای حضور در اپل استور ثبت کرده است. هر چند این موضوع هنوز به طور رسمی اعلام نشده اما این انتظار می‌رفت با حذف این نقشه گوگل تلاش کند تا این سرویس محبوب را از طریق یک اپلیکیشن معمولی در اختیار کاربران ios قرار دهد.

با این حال معلوم نیست اپل با ثبت این اپلیکشین در فروشگاه خود موافقت کند. چراکه می‌تواند طبق قوانین اپ استور جلوی نرم‌افزارهایی که با امکانات خود اپل رقابت می‌کنند را بگیرد کاری که پیش از این نیز انجام داده است.

البته اگر گوگل نرم‌افزار نقشه خود را ارایه دهد و اپل جلوی آن را بگیرد موج بزرگتری از شکایت‌ها را به سمت خود سرازیر خواهد دید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا