تکنولوژی

صدر نشينی اپل در ميان گوشی‌های هوشمند

موبنا- تحقیقات نشان داده که بازار تلفن‌همراه در طول سه ماهه چهارم سال 2011 با 1/6 درصد رشد همراه بود که کمترین میزان رشد را در طول دو سال گذشته داشته است.
بر اساس تحقیقات موسسه IDC، فروش گوشی‌های ساده در طول این دوره نسبت به دوره‌های قبل با رشد آهسته‌تری همراه بود، در حالی که گوشی‌های هوشمندی مثل iPhone 4S و سری Galaxy سامسونگ از رشد خوبی برخوردار شدند.
گزارش‌ها حاکی است در طول سه ماهه چهارم سال 2011، 4/427 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در جهان فروخته شد، این در حالی است که میزان فروش گوشی‌های هوشمند در مدت زمان مشابه سال قبل 8/402 میلیون دستگاه برآورد شده بود.
در آمریکای شمالی گوشی‌های هوشمند آندروییدی مبتنی بر شبکه‌های LTE ساخته شده توسط تولیدکنندگانی همچون HTC، ال‌جی، موتورولا و سامسونگ فروش خوبی داشت، اما در آمریکای لاتین گوشی‌های آندروییدی با قیمت 200 دلار و گوشی‌های ساده و ارزان‌قیمت طرفداران بیشتری داشت.
گوشی iPhone 4S در استرالیا، هنگ‌کنگ، کره و تایوان طرفداران زیادی به خود جذب کرد و از فروش خوبی برخوردار شد.
بر اساس گزارش IDC، تولیدکنندگان چینی همچون هواوی، لنوو و Coolpad هم تعداد زیادی گوشی هوشمند در رده متوسط به بازار چین عرضه کردند.
با وجود کاهش میزان زیاد سهم شرکت، اما باز هم اولین مکان فروش گوشی در دنیا از آن نوکیاست. این شرکت با 6/26 درصد سهم، جایگاه نخست جدول را ارد.
نوکیا در طول سه ماهه گذشته گوشی‌های هوشمندی مبتنی بر ویندوز فون مایکروسافت معرفی کرد و به این ترتیب انتظار دارد عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده هوشمند را هم که زمانی در انحصار خود داشت باز هم کسب کند.
این شرکت فنلاندی در طول سه ماهه چهارم سال 2011، 5/113 میلیون دستگاه گوشی در بازار جهانی به فروش رساند.
شرکت سامسونگ پس از نوکیا با 8/22 درصد سهم فروش در رتبه دوم قرار گرفته است. این شرکت کره‌ای در طول سه ماهه چهارم سال 2011 رکورد جدیدی برای خود به ثبت رساند و توانست 6/97 میلیون دستگاه گوشی به فروش برساند و برای نخستین بار تعداد گوشی‌های فروخته شده‌اش در طول یک سال ه 300 میلیون دستگاه رسید.
به این ترتیب دومین مکان به سامسونگ با عرضه گوشی‌های مختلف مبتنی بر آندرویید اختصاص یافت.
گزارش‌ها حاکی است، ورود iPhone 4S به بازار در طول سه ماهه چهارم سال 2011 سهم بازار اپل را دوبرابر کرد و این تولیدکننده آمریکایی را در جایگاهی بالاتر از ال‌جی قرار داد و به این ترتیب جایگاه سوم جدول تولیدکنندگان برتر گوشی را به خود اختصاص داد.
گوشی iPhone 4S با درخواست زیادی از سوی کاربران در سراسر دنیا روبه‌رو شد به طوری که این گوشی در 90 کشور دنیا عرضه شد و بیش از 37 میلیون دستگاه از آن به فروش رسید. به این ترتیب، اپل عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده را در مان هوشمندسازان به خود اختصاص داد.
از سوی دیگر اپل با 7/8 درصد سهم، جایگاه سوم را در میان تولیدکنندگان گوشی اعم از ساده و هوشمند به خود اختصاص داد.
بعد از اپل، ال‌جی الکترونیک با 1/4 درصد در رده چهارم این جدول قرار گرفت.
تعداد فروش گوشی‌های ال‌جی 7/17میلیون دستگاه برآورد شد این در حالی بود که در طول مدت زمان مشابه سال قبل این رقم 6/30 میلیون دستگاه گزارش شده بود.
در این میان ZTE با 4 درصد رتبه‌ پنجم جدول را به خود اختصاص داد.
ZTE در این بازار 1/17 میلیون دستگاه گوشی به فروش رساند و سهم خود را به 9/8 درصد رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا