تکنولوژی

عدم تغيير در اساسنامه سازمان نظام صنفی

وايمكس‌نيوز- در طول سال هایی که از عمر سازمان نظام صنفی رایانه ای می گذرد، انتقاداتی از سوی فعالان صنف فناوری اطلاعات بر عملکرد سازمان به ویژه در دور دوم آن وارد شده است، آزاده داننده در این مورد گفت: ایراداتی که به سازمان وارد می شود متوجه اساسنامه سازمان نیست، بلکه این نقدها را می توان به نحوه اجرای فرآیندها وارد دانست.
وی در نشست خبری گروه اتحاد 15 سخن می گفت با بیان این مطلب گفت: تمامی مشروعیت سازمان در اساسنامه آن است و حداقل در شرایط فعلی هیچ دلیلی برای تغییر مفاد آن وجود ندارد.
وی افزود: اساسنامه فعلی آنقدر قدرتمند است که فعالیت های بیشماری را می توان در قالب آن انجام داد، اگر ضعفی احساس می شود از ناحیه اعضا و نحوه عملکرد آنهاست.
وی با بیان اینکه عملکرد اعضای هیات مدیره پیشین سازمان در دو دوره قبل قابل دفاع است، گفت: در حال حاضر قصد نقد یا دفاع از اعضای سازمان را نداریم و ولی این نکته را هم تاکید می کنم که می توان با قدرت بیشتری عمل کرد.
داننده گفت: همگی بر این اعتقادیم که معضل تغییر همه چیز با تغییر مدیریت ها وجود دارد، بنابراین نباید این خطا را خودمان در بخش خصوصی تکرار کنیم.
به گفته وی شفافیت و استقلال اصول حاکم بر سازمان است که با روی کار آمدن افراد محترم و قابل دفاع خواهد بود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا در فضای کنونی جامعه انتخاب یک ز به عنوان رییس سازمان نظام صنفی کار درستی است یا نه، گفت: تجربه نشان داده که زنان در پیگیری مسایل در قیاس با مردان بهتر عمل می کنند و با توجه با اینکه امور سازمان پیگیری مداومی را می طلبد پس انتخاب من به عنوان رییس در صورت پیروزی گروه اتحاد 15 در انتخابات کار درستی بوده است.
وی افزود: زنان شاید در مورد مسایل که به توان بدنی قابل رقابت با مردان نباشند، اما در حل مسایل همراه و در کنار آنان هستند.
وی در ادامه گفت: حضور پررنگ زنان در شرایط فعلی در کابینه و در سطح فعالیت های اجتماعی اثبات دیگری بر این مدعاست که انتخاب یک زن به عنوان رییس سازمان منعی ندارد و باعث اختلال یا کندی روند امور نمی شود.
در ادامه برنامه اعضای گروه اتحاد 15 به تشریح محورهای برنامه های خود پرداختند و سه محورافزایش تاثیرگذاری سازمان در بهبود فضای کسب‌وکار، افزایش تاثیرگذاری سازمان در ظرفیت‌سازی و توانمندسازی اعضا و تقویت ظرفیت های اجرایی سازمان را به عنوان کلیدی ترین برنامه های خود اعلام کردند.
گلمر بحری، ایمان میری، سید مجید صدری، احسان بیات، محمد ثروتی، آزاد معروفی، حدادی، رییس کرمی، سیجانی، فروزنده، فرج تبریزی، رضا کریمی دیگر اعضای تشکیل دهنده اتحاد 15 هستند که بر تقویت ظرفیت های اجرایی سازمان تاکید کردند و افزایش مشارکت اعضا در ساختار و فالیت‌های نظام صنفی و تقویت نقش کمیسیون‌های سازمان در ساختار تصمیم‌گیری و اجرایی، تقویت ظرفیت‌های کارشناسی دبیرخانه در جهت پشتیبانی از فعالیت کمیسیون‌ها وگسترش ارایه خدمات به اعضا را ازجمله برنامه های این اتحاد بر تحقق این خواسته خود دانستند.
افزایش تاثیرگذاری سازمان در بهبود فضای کسب‌وکار از دیگر اهداف اتحاد 15 دراین دوره فعالیت نظام صنفی رایانه ای است که معتقدند از طریق افزایش تعاملات موثر با نهادهای حاکمیتی و صنفی برای پیگیری مطالبات صنفی صورت می گیرد و در محورهای مجزایی از جمله اجرای سیاست های اصل 44 و خروج دولت از فعالیت های تصدی گری در زمینه فناوری اطلاعات، شفاف سازی فضای مناقصات و مزایده‌های دولتی و برطرف کردن فضای نابرابر برای حضور بخش خصوصی و رفع موانع توسعه کسب وکار از جمله مقررات دست و پاگیر ایجاد و اداره شرکت ها، موانع غیرتعرفه ای واردات، مجوزهای غیرضروری و غیرمنطقی عملی خواهد شد.
منطقی کردن تعرفه‌های وارداتی و خدماتی، اجرایی شدن قوانین حمایت از مالکیت معنوی ،رفع محدودیت‌های عرضه و ارائه پهنای باند و نظارت بر کیفیت خدمات، تسهیل قوانین و شرایط انتقال و حواله ارز از طریق سیستم بانکی و صرافی‌ها برای صنعت فاوا از دیگر برنامه های اعضای این اتحاد برای تحقق اهداف خود در این دوره فعالیت نظام صنفی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا