تکنولوژی

تبلت‌های مجهز به ویندوز 8 در راه بازار

خبرگزاري‌ها- اینتل قصد دارد نمونه ای آزمایشی از یک رایانه تبلت را برای اولین بار عرضه کند که مجهز به سیستم عامل ویندوز 8 خواهد بود.
این تبلت مجهز به نسل جدیدی از پردازنده های اتم با سرعت و توان پردازش بالاتر است. تبلت یاد شده در جریان برگزاری کنفرانس BUILD مایکروسافت در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
اینتل همچنین نمونه ای از یک رایانه urtlabook جدید را هم عرضه می کند که از ویندوز 8 پشتیبانی می کند. این رایانه هم مبتنی بر معماری x86 ویندوز خواهد بود.
مایکروسافت اعلام کرده ویندوز 8 نه تنها بر روی رایانه های شخصی قابل نصب است، بلکه می توان آن را بر روی رایانه های لوحی یا تبلت و همین طور بر روی گوشی های هوشمند هم نصب کرد. البته امکانات و طراحی این نسخه های مختلف از ویندوز به طور کلی با یکدیگر متفاوت است.
ویندوز 8 از معماری سخت افزاری ARM هم پشتیبانی می کند. پردازنده های ARM به طور گسترده بر روی گوشی های هوشمند و تبلت ها مورد استفاده قرار می گیرند.
پیش از این سامسونگ هم اعلام کرده بود در جریان برگزاری کنفران BUILD مایکروسافت تبلت تازه خود را که مجهز به سیستم عامل ویندوز 8 است در دسترس کاربران علاقمند قرار می دهد.
قرار است نسخه نهایی ویندوز 8 در سال 2012 روانه بازار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا