تکنولوژی

آی‌پد يک‌ درصد اينترنت مبايلي جهان را در اختيار دارد

همكاران سيستم- از زمان تولد رايانه لوحي iPad حدود 15 ماه مي‌گذرد و بررسي‌هاي صورت گرفته نشان مي‌دهد که اين محصول هم‌اکنون يک درصد از ترافيک اينترنتي جهان را به خود اختصاص داده است.
رايانه لوحي iPad اپل 1/2 درصد ترافيک اينترنتي کشور آمريکا را در اختيار دارد و اگرچه اين اعداد و ارقام چندان قابل ملاحظه به نظر نمي‌رسد، اما با توجه به مدت کوتاه ورود iPad به بازار موفقيتي بزرگ محسوب مي‌شود.
مرکز NetMarketShare با انجام اين بررسي توضيح داد که اعداد و ارقام ياد شده حاکي از افزايش تمايل مردم به استفاده از اينترنت موبايلي و رايانه‌هاي لوحي است. در گزارش اين مرکز آمده است که هم‌اکنون 5 درصد گشت‌وگذارهاي اينترنتي در جهان از طريق دستگاه‌هاي الکترونيکي همراه از جمله رايانه‌هاي لوحي و گوشي‌هاي هوشمند انجام مي‌شود که اين رقم براي آمريکا 2/8 درصد اعلام شده است. اين دستگاه‌هاي الکترونيکي بر پايه سيستم‌هاي عامل iOS، اندرويد، بِلک‌بِري، سيمبين، ويندوز موبايل و Java ME فعاليت مي‌کنند.
در بين دستگاه‌هاي الکترونيکي همراه متصل به اينترنت گوشي هوشمند آيفون بيشترين محبوبيت را دارد. طبق آمار موجود 9/2 ترافيک اينترنتي آمريکا به آيفون اخصاص دارد و در کل 2/35 درصد ترافيک اينترنت موبايلي جهان مربوط به گوشي هوشمند آيفو مي‌شود.
در اين زمينه سيستم‌عامل متن‌باز اندرويد گوگل در رتبه دوم قرار دارد. اين سيستم‌عامل 6/2 درصد از گشت‌وگذارهاي اينترنتي آمريکا را به خود اختصاص داده و 6/31 درصد از ترافيک اينترنتي موبايلي اين کشور نيز به اندرويد مربوط مي‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا