تکنولوژی

کلاهبرداری 2 میلیاردتومانی در بازار کامپیوتر

نام نویسنده: مسعود فیاضی

یک فعال بازار لپ‌تاپ اواخر اسفندماه گذشته با کلاهبرداری 2 میلیارد تومانی بازار کامپیوتر را ترک کرد.

این فعال بازار لپ‌تاپ که تاکنون مدیریت چند شرکت معتبر در زمینه واردات و عرضه لپ‌تاپ را برعهده داشته و اعتبار زیادی بین بازاریان پیدا کرده بود پایان سال گذشته با خرید لپ‌تاپ به صورت عرفی از همکاران خود، دست به کلاهبرداری 2 میلیاردی زد.

این بازاری که در یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های کامپیوتر تهران فروشگاه داشت و با مبالغ 100و 250 میلیون و بیشتر از دیگر بازاریان خرید کرده بود پایان سال 88 پا به فرار گذاشت و متواری شد و هنوز هیچ خبری از او نیست.

منتظر خبرهای تکمیلی فناوران از این کلاهبرداری پایان سال باشید.

قیمت رم را سر باز ایستادن نیست

اما خبرهای داغ بازار کامپیوتر فقط درباره کلاهبرداری نیست. رم و حافظه کامپیوتر که سال گذشته، روزهای پر فراز و نشیبی را در جهان و ایران پشت سر گذاشت و پایان سال نیز با افزایش شدید قیمت رو‌به‌رو شد، سال جدید را هم با افزایش قیمت در همه رده‌های DDR1، DDR2 و DDR3 شروع کرد. گویی قیمت رم را سر باز ایستادن نیست.

فعالان بازار علت افزایش دیگرباره قیمت رم را افزایش قیمت چیپ توسط سازندگان چیپ، کاهش عرضه و افزایش تقاضای این کالا در بازار می‌دانند.

شاخص رم DDR1 که رم یک گیگابایت 400 مگاهرتز کینگستون است که پایان سال با قیمت 35 هزار تومان در بازار معامله می‌شد، در حال حاضر با قیمت 41 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

بیشترین افزایش قیمت در خانواده رم مربوط به DDR2 است، شاخص رم DDR2 که رم 2 گیگابایتی 800 مگاهرتزی کینگستون است از 43 هزار تومان به 52 هزار تومان رسیده است.

علاوه بر این عضو نوپای خانواده رم یعنی DDR3 هم 6 هزار تومان گران شده است. شاخص رم DDR3 در بازار رم 2 گیگابایتی 1333 مگاهرتزی است که قیمت آن از 51 هزار تومان به 57 هزار تومان رسیده است.

فعالان بازار این محصول پیش‌بینی می‌کنند با وضع موجود، قیمت رم سیر صعودی خود را در روزهای آینده ادامه خواهد داد.

توقف تولید دو مدل پردازنده Core i7

خبر دیگر بازار مربوط به مغز کامپیوتر یعنی پردازنده است: شرکت اینتل تولید دو مدل از پردازنده‌های Core i7 خود را متوقف کرد.

بر اساس این گزارش، پردازنده‌های مدل 920 و 950 از سری Core i7 شرکت اینتل از رده خارج شده‌اند و مدل‌های 930 و 960 به ترتیب جایگزین آنها شده است.فعالان بازار پردازنده علت از رده خارج شدن این دو مدل را نزدیکی قیمت آنها با مدل‌های جدید عنوان می‌کنند.

گفتنی است، قیمت مدل پردازنده 930 در حال حاضر در بازار کامپیوتر 310 هزار تومان و مدل 960 نیز 700 هزار تومان است.

هر چه از دوست رسد نیکوست؟

اول همین هفته یک لینک ویروسی به نشانی http://lru.ir/6fy در مسنجر یاهو از طریق یکی از اسامی فهرست دوستان برخی کاربران، عده‌ای از جمعیت آنلاین کامپیوتر را حسابی بر آشفت. این لینک ویروسی که به نظر از داخل کشور فرستاده شده است با پسوند ir خود با پی‌نوشت‌های Hot Game STA و Free SMS تعداد زیادی از کاربران را گول زد و موجب ویروسی شدن کامپیوترهای‌شان شد.

قربانیان این ویروس بعد از باز کردن این لینک به صورت خودکار به فهرست دوستان خود در برنامه چت یاهو مسنجر، این ینک را ارسال می‌کردند و از آنجا که لینک‌های ارسالی از طرف دوستان، اغلب مور اعتماد است، عده‌ زیادی از دوستان آنلاین ناخواسته به کامپیوتر همدیگر آسیب رساندند.

منبع : فناوران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا