تکنولوژی

تازه های فنا وری

نام نویسنده: محمد رضایی

جزئیات نوت بوک T91 منتشر شد شرکت اسوس سرانجام مشخصات دقیق نوت بوک جدید خود را با نام T91 Eee tablet اعلام کرد و توضیح داد از پایان ماه جاری میلادی فروش این محصول در آمریکا آغاز می شود.

این نوت بوک می تواند به مدت پنج ساعت انرژی مورد نیاز را در باتری خود ذخیره کند. نوت بوک T91 اسوس به نمایشگر 9/8 اینچی مجهز شده که تصاویر در آن با کیفیت مناسبی پخش می شوند. این نمایشگر قادر است در مقابل نور خورشید نیز تصاویر و کلمات را با کیفیت مناسب به نمایش بگذارد.

این نوت بوک با قیمت 499 دلار در آمریکا فروخته خواهد شد و قرار است پس از گذشت مدت کوتاهی فروش آن در دیگر کشورها نیز آغاز شود. از مهم ترین امکانات به کار رفته در نوت بوک T91 می توان به قابلیت پشتیبانی از شبکه های Wi-Fi و Ethernet، درایور مخصوص ذخیره اطلاعات روی دی وی دی، وب کم 3/1 مگاپیکسلی، چند ورودی یو اس بی، پردازنده 3/1 گیگاهرتزی Atom اینتل و… اشاره کرد.

گوشی و مکالمات رایگان برای ساکنان ایالت کلرادو آمریکا
براساس آخرین خبرهای منتشر شده کلیه ساکنان ایالت کلرادو آمریکا از این پس می توانند گوشی همراه مورد نیاز خود را به صورت رایگان دریافت کنند.

شرکت مخابراتی TracFone Wireless که یکی از اپراتورهای تلفن همراه در آمریکا محسوب می شود از اجرای طرح جدیدی خبر داده که بر مبنای آن تمام مردم می توانند به صورت رایگان گوشی دریافت کنند و علاوه بر این افرادی که درآمد مالی مناسبی ندارند در صورت حساب های ماهانه خود برای استفاده از خدمات مخابراتی تخفیف ویژه دریافت می کنند. کلرادو هفدهمین ایالت آمریکا محسوب می شود و کمیسیون تسهیلات عمومی آمریکا اعلام کرده بر مبنای طرح جدید شرکت TracFone، ساکنان این ایالت می توانند ماهانه 83 دقیقه مکالمه رایگان داشته باشند و یکی از گوشی های معمولی موتورولا را به صورت رایگان دریافت کنند. این گوشی هم اکنون با قیمت 50 دلار در بازار فروخته می شود. لازم به ذکر است دولت آمریکا هنوز این طرح را به تصویب نهایی نرسانده و مجوز اجرای آن را برای شرکت مخابراتی TracFone صادر نکرده است.

پروژکتور با کیفیت تصویر « اچ دی»
شرکت کانن پروژکتور جدیدی را با نام7275- LV روانه بازار کرده است که پیش بینی می شود به علت قیمت بالا، تنها شرکت ها و سازمان های بزرگ توانایی خرید آن را داشته باشند. این پروژکتور که 1000 دلار قیمت گذاری شده است تصاویر را با کیفیت اچ دی یا 1024 در 768 پیکسل و نور 2600 به نمایش می گذارد و به گفته کان یکی از باکیفیت ترین پروژکتورها در بازار محسوب می شود. این محصول جدید به گونه ای طراحی شده که می تواند تصاویر را در نور معمولی اتاق به نمایش بگذارد و نیازی به خاموش کردن چراغ ها ندارد. از مهم ترین قابلیت های این پروژکتور می توان به سیستم های ارتباطی DVI و VGA، ورودی RCA، خروجی VGA و جک استاندارد Ethernet اشاره کرد. برای این پروژکتور لنز پیشرفته ای با قابلیت 1/2 x زوم در نظر گرفته شده است. این پروژکتور از ماه آگوست به صورت گسترده در سراسر جهان فروخته می شود.

دو مانیتور در یک مانیتور
شرکت EVGA سیستم جدیدی با نام InterView عرضه کرده که دو نمایشگر ال سی دی را در کنار یکدیگر جا داده ست و می تواند در هر یک از آنها تصاویر را به صورت مجزا پخش کند. این دو نمایشگر به اندازه 17 اینچ ساخته شده اند که می توانند به یک رایانه مرکزی متصل شوند و تصاویر را به صورت مجزا یا یکجا به نمایش بگذارند کیفیت تصویر هر یک از این دو نمایشگر 1440 در 900 پیکسل است و در حالی که زاویه دید در آنها 180 درجه اعلام شده کاربر در صورت تمایل می تواند هر یک از آنها را به میزان 90 درجه بچرخاند. این دو مانیتور به گونه ای ساخته شده اند که می توان برای هر یک از آنها یک صفحه کلید و میکروفن را به صورت جداگانه مورد استفاده قرار داد. برای هر یک از این دو نمایشگر یک وب کم، میکروفن و سه ورودی یو اس بی در ظر گرفته شده است. این دو مانیتور در کنار یکدیگر 99/649 دلار قیمت دارند و علاقه مندان می توانند آن را به صورت اینترنتی از سایت شرکت سازنده خریداری کنند.

معرفی نوت بوک 9 اینچی با قیمت ارزان
با داغ شدن بازار جهانی رایانه های همراه شرکت ایسر از سری محصولات Aspire One نوت بوک جدیدی را با نام Fashion A10 وارد بازار کرد. این محصول که شباهت زیادی به نوت بوک Jingwah Digital ساخت شرکت Shenzhen دارد، شامل نمایشگر 9/8 اینچی با کیفیت TFT می شود. روی این نوت بوک پردازنده 6/1 گیگاهرتزی C7 نصب شده است و شامل رم یک گیگابایتی، کارت گرافیکی VX700 و هارددیسک 160 گیگابایتی می شود. این نوت بوک سه باتری سلولی را در خود جا داده است و به همین خاطر به نظر می رسد انرژی مدت کوتاهی در آن ذخیره شود. هنوز قیمت و زمان دقیق عرضه این محصول مشخص نشده و در عین حال ایسر آن را یکی از ارزان ترین نوت بوک های خود می نامد.

منبع : سرمایه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا