تکنولوژی

سایت OLC هفت ساله شد

7 سال پیش سایت OLC به منظور پوشش نیاز آن گروه از علاقه مندان فراگیری زبان انگلیسی که بنابر دلایل مختلف امکان شرکت در کلاس های حضوری را نداشتند راه اندازی شده تا این گروه نیز از فراگیری زبان انگلیسی محروم نمانند.

امروز بیش از 45 هزار عضو در 90 کشور دنیا از سرویس های آموزش سایت OLC استفاده می کنند.

OLC تمام ابزار های موجود در وب، از ابزارهای ساده مانند (انجمن، کتابخانه،FAQ) که بیشتر مربوط به نسل قدیم وب هستند تا سرویس های مبتنی بر web2 مانند (وبلاگ، تک، RSS، پادکست و…) مجموعا بیش از 20 ابزار آموزشی مطرح را در اختیار کاریران سایت قرر می دهد.که سرویس استاد راهنمای آنلاین و کلاس مجازی از محبوبترین این سرویس ها در میان کاربران می باشد.

یکی از جدیدترین پروژه های سایت OLC که چند روزی است به پایان رسیده پروژه phoenix سایت می باشد که به گفته مدیر سایت در این پروژه جدید تمام تکنیک های معروف به web2 در سایت پیاده سازی و محیط سایت را برای کاربران بسیار پویا کرده است

Phoenix یا ققنوس به معنی تولد دوباره نام اختصاری پروژه ای است که در 2 ماه گذشته طراحی شد و امروز بطور کامل در OLC پیاده سازی شده است.

Phoenix OLC یعنی تولد دوباره سایت در web2. در این پروژه کل ساختار سایت تغییر کرده و باز نویسی شده است.

مدیر سایت OLC به خبرنگار ما گفت: هسته اصلی OLC مربوط به طراحی سایت در سال 2001 بود که امکان توسعه سایت را در بخش هایی محدود می کرد. اما هسته phoenix سایت امروز نه تنها در web2 محدودیتی ندارد بلکه بگونه ای طراحی شده که در آینده نیز هیچگونه محدودیتی برای توسعه نخواهد داشت.به گفته شایان شلیله تنها هدف و برنامه OLC در سال آینده کار بر روی پروژه هوش مصنوعی است که نیاز سایت را به حضور آنلاین اساتید کم کند و با پردازش حرکات دانشجویان در سایت بتواند بهترین راه و روش برای فراگیری زبان انگلیسی را در اختیار کاربران قرار دهد.

وی افزود منظور ما استفاده از روبات پاسخگو که فقط از روی بانک اطلاعاتی بصرت پیش فرض به سوالات پاسخ بدهد نیست هدف اصلی ما توسعه هوش مصنوعی است که در آینده بتواند نیاز به اساتید را از میان ببرد.

این تحولی است در سیستم آموزشی مجازی www.olc.ir به عنوان پیشتاز elearning در ایران آن را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

منبع : وبنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا