تکنولوژی

فراگير شدن Yahoo Toolbar

شرکت یاهو به دنبال امضای قرارداد جدید با شرکت Acresso Software‌ اعلام کرد که از این پس نرم‌افزارها و خدمات اینترنتی خود را به صورت گسترده‌تر در اختیار کاربران خانگی و صاحبان کامپیوترهای شخصی خواهد گذاشت.
شرکت Acresso که چندی پیش توسط شرکت رسانه‌ای Macrovision‌ خریداری شد، به صورت گسترده از فناوری InstallShield که هم‌اکنون توسط تولیدکنندگان نرم‌افزار مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده می‌کند.
بر اساس این قرارداد جدید، شرکت Acresso متعهد شده است تا نرم‌افزار Yahoo Toolbar را روی کامپیوترهای شخصی نصب کند و آن را در اختیار 500 میلیون مشترک خود بگذارد تا کاربران از طریق آن بتوانند به کلیه نرم‌افزارها و خدمات تحت وب یاهو دسترسی داشته باشند.
این اقدام به منظور حفظ موقعیت یاهو در بازار جهانی نرم‌افزارهای اینترنتی و رقابت با دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه صورت گرفته است.
شرکت گوگل که بزرگترین رقیب یاهو محسوب می‌شود،‌ تاکنون موفق شده است نرم‌افزارهای اینترنتی خود را به صورت گسترده به عموم کاربران معرفی کند و خدمات مختلف خود را در اختیار آن‌ها بگذارد.
شرکت مایکروسافت که سومین بازیگر دنیای نرم‌افزارهای اینترنتی محسوب می‌شود، طی هفته گذشته قراردادی را با شرکت HP به امضا رساند تا از طریق آن بتواند نرم‌افزارهای اینترنتی خود را به کاربران عرضه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا