تکنولوژی

تراشه‌ای که سهام AMD را رونق داد

سيتنا- مدیر AMD اعلام کرد که با تراشه‌ای دارای چهار مغز پردازشگر می‌تواند کمپانی شکست‌خورده خود را یاری نماید تا در بازار سهام از اینتل به عنوان رقیب خود پیشی گیرد و نشانی از عدم تمایل مشتریان به استفاده از رایانه‌های جدید این شرکت دیده نشود.
هکتور رویز، مدیرعامل Advanced Micro Devices اعلام کرد که این تراشه جدید در مقابله با اینتل جایگاه AMD را در بازار سرور مستحکم‌تر خواهد کرد.
این تراشه با نام “بارسلونا” به بازار عرضه شد و با کمک این تراشه کارآیی بالاتر، بازدهی بیشتر و انرژی و فعال سازی انواع نرم‌افزار سیستم عامل ه طور همزمان امکان پذیر خواهد بود. این ویزگی با نام “مجازی‌سازی” شناخته می‌شود.
همچنین AMD معتقد است که “بارسلونا” از بازار 40 میلیارد دلاری سالانه سهم پردازشگرهای x86 را که اغلب رایانه‌های شخصی را تقویت می‌کند، مجدداً به دست خواهد آورد.
به گفته رویز، ارزشی که “بارسلونا” ارائه می‌دهد یک پدیده است و تصور می‌شود که جایگاه رهبری قیمت‌گذاری بر بازار را به AMD بسپارد. ترکیب محصولات به طور آشکاری بر توانش مالی شرکت تأثیر مثبت خواهد گذاشت.
رویز، پیش‌بینی خاصی برای پیشرفت مالی شرکت خود ندارد و تنها بر توسعه و افزایش توجه اقتصادی اشاره می‌کند.
سال گذشته، سام شرکت AMD در مقایسه با رشد 30 درصدی اینتل، 50 درصد کاهش داشته است. با اعلام خبر تولید تراشه جدید سهام این شرکت با 6/2 درصد افزایش به 94/12 دلار در بازار بورس نیویورک رسیده است.
رویز در مصاحبه خود می‌گوید: “ما تنها یک تاجر نیستیم. ما سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و در مقابل تلاش ما سهام بیشتری به ما هدیه داده شد، اما هرگز راضی نیستیم.
بنابر پیش‌بینی رویز، تقاضا برای رایانه‌های شخصی در نیمه دوم سال افزایش بسیاری خواهد داشت و خریداران نیز هنوز با مشکل اعتباری خاصی رو به رو نشده‌اند. براساس این پیش‌بینی با توجه به “فضای باز و منصفانه”! بازار رقابتی، فروش این پردازشگر 30 دصد افزایش خواهد یافت. البته رویز عدد 30 را منطقی ندانسته و امیدوار است که از آن پیشی گیرد.
عبارت “فضای باز و منصفانه”! به اقامه دعوی AMD برعلیه اینتل باز می‌گردد. در آن پرونده AMD نسبت به قوانین آنتی‌تراست ایالات متحده و سایر کشورها اعتراض کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا