تکنولوژی

رونق روز مادر در بازار سیم کارت

نام نویسنده: مینا صباغی

دنیای اقتصاد – اين چهلمين هديه‌اي است كه به مناسبت روز زن براي همسرش تدارك ديده است. مي‌گويد: قلبش از شوق مي‌لرزد وقتي اشك شادي را در چشم همسرش مي‌بيند و اين يعني…
شما براي اثبات علاقه و محبت خود به كسي كه دوستش داريد، چه مي‌كنيد؟ چقدر وقت و پول هزينه مي‌كنيد تا تصوير و خاطره‌اي زيبا از خود در ذهن يك مادر فداكار يا همسر مهربان حك كنيد؟
اگر به قول قديمي‌ترها، تازه وارد گود شده‌ايد، مهارتي در انتخاب هديه مناسب نداريد يا به دنبال يك هديه مناسب هستيد كه تكراري هم نباشد. كافي است سري به مراكز خريد و فروش كالا در سطح شهر بزنيد. با اين كار متوجه مي‌شويد قدرت انتخاب شما تا حد زيادي بالا مي‌رود.
اگر سري به مراكز خريد و فروش موبايل بزنيد، مردان جواني را مي‌بينيد كه يك نگاه به ويترين مغازه‌ها دارند و يك نگاه به جيب مباركشان.

استقبال بالاي گوشي‌هاي زنانه
بازار گوشي موبايل و سيم‌كارت دو سه روزي است ايام داغي را سپري مي‌كنند، اما حرارت بازار ربطي به حذف قانون رجيستري شدن گوشي تلفن‌همراه ندارد. هر چند كه اين موضوع در رونق بازار گوشي بي‌تاثير نيست، ولي مرداني كه مي‌خواهند متفاوت باشند و مثل هميشه شاخه گل يا طلا جواهر و… به همسرشان هديه ندهند، اين بار به بازار موبايل و سيم‌كارت رونق بخشيده‌اند.
مردان طبقه متوسط جامعه كه امكانات مالي محدودتري دارند با 120 تا 130هزار تومان در جيب، مراكز خريد و فروش موبايل را متر مي‌كنند.

به اعتقاد يكي از فروشندگان انواع گوشي تلفن‌همراه در پاساژ علا‌ء‌الدين، بيشتر كساني كه براي خريد گوشي به مناسبت روز زن به فروشگاه‌هاي علا‌ء‌الدين مراجعه مي‌كنند، درصدد هستند گوشي‌هايي را انتخاب كنند كه قيمت تقريبا پايين‌تري داشته باشد. ضمن اينكه شكل ظاهري آن گوشي‌ها نيز تا حدود زيادي زنانه باشد. به گفته وي گوشي‌هايي با قيمت 60 تا 100هزار تومان در اين روزها بيشتر به فروش مي‌رسند.

«محرابي» ديگر فروشنده گوشي تلفن‌همراه در بازار علا‌ء‌الدين، در مورد فروش بالاي برخي از مدل گوشي‌هاي تلفن‌همراه در هفته زن مي‌گويد: «KG300 و KG110 ال‌جي، W220 موتورولا، GB300، G700 و GB100 موتورولا، K750، W700 سوني اريكسون و گوشي‌هاي 6060، 2626، 6131 نوكيا از جمله گوشي‌هايي هستند كه در اين ايام از سوي خريداران، بيشتر مورد استقبال قرار مي‌گيرد.
خيابان جهوري مكاني است كه هميشه شلوغ و پرسروصدا است. چه برسد به اين روزها كه افراد زيادي براي يافتن هديه مناسب روانه بازار مي‌شوند.
جالب اينجا است برخي از فروشندگان گوشي در اين ايام چيدمان ويترين‌ها را تغيير داده‌اند. آنها انواع گوشي‌هاي ظريف، زيبا و خوشرنگ را در جلوي چشمان مشتاق خريداران چيده‌اند.
البته زرنگ‌ترها براي ترغيب مشتريان كاغذهايي روي شيشه ويترين مغازه زده‌اند كه روي آن نوشته شده است، «تخفيف به خاطر روز زن».
در اين زمينه شركت پن‌تك نيز به مناسبت روز مادر گوشي مدل G700 خود را از 77هزار تومان به 66هزار تومان كاهش داده است. به گفته يكي از فروشندگان، اواع گوشي پن‌تك اين مدل گوشي تاشو تا حدود زيادي براي خانم‌ها مناسب است. چرا كه داراي رنگ‌بندي شاد و ظاهر ظريفي است.
ناگفته نماند كه برخي از فروشگاه‌ها نيز به دنبال حذف رجيستري شدن گوشي تلفن از اين فرصت استفاده كرده و گوشي‌هاي خود را با قيمت پايين‌تري به فروش مي‌رسانند. هرچند كه برخي از فروشندگان مدعي هستند كاهش قيمت برخي از مدل‌ گوشي‌هاي تلفن‌همراه به مناسبت هفته زن است.

به گفته فعالان بازار، كاهش قيمت برخي از گوشي‌هاي تلفن‌همراه بيشتر در سري N نوكيا و برخي از گوشي‌هاي سوني‌اريكسون مشهود است كه بالغ ‌بر 50 تا 60هزار تومان مي‌شود. البته اين كاهش قيمت در گوشي‌هاي با گارانتي متفرقه محسوس‌تر است و در گوشي‌هاي با گارانتي اصلي چندان ديده نمي‌شود.

سيم‌كارت‌هاي اعتباري خوش‌اقبال
بعد از خريد گوشي، نوبت به خريد سيم‌كارت‌هاي 30 و 40هزار توماني مي‌رسد. در ميان همهمه و شلوغي بازار موبايل، صداي دستفروش‌هايي را مي‌شنوي كه با صداي بلند فرياد مي‌زنند «فروش ويژه تاليا» انواع سيم‌كارت اعتباري و سيم‌كارت‌هاي ثابت قسطي به مناسبت روز مادر».
حالا ديگر فقط دانشجويان، مشتريان سيم كارت‌هاي اعتباري تاليا و ايرانسل نيستند. بلكه مرداني كه مي‌خواهند امسال هديه‌اي متفاوت به همسر و مادرشان بدهند به سراغ سيم كارتهاي ارزان قيمت آمده‌اند. دلالان سيم كارت و گوشي‌فروش‌ها بيش از مادران خوشحال هستند. كار و كاسبي آنها كه چند وقتي بود به دليل افزايش عرضه و ترديد مشتريان در خريد كساد شده بود، امروز زير پاي مادران رنگ و بوي بهشتي گرفته است.

«سعيدي» يكي از فروشندگان انواع سيم كارت اعتباري در اين زمينه مي‌گويد: «طي اين هفته خريد و فروش انواع سيم كارت اعتباري تاليا، ايرانسل و دولتي با افزايش روبه‌رو شده است.

به طوري كه اگر در روزهاي گذشته روزي 3تا4 سيم كارت اعتباري مي‌فروختيم، در اين ايام بالغ بر 13تا14 سيم كارت اعتباري در روز مي‌فروشيم. البته فروش ويژه انواع سيم كارت‌ اعتباري به مناسبت روز مادر، در بيشتر فروشگاه‌هاي عرضه‌كننده سيم‌كارت ديده مي‌شود.

همچنين در اين ايام شركت ايرانسل هم بيكار ننشست و فروش ويژه‌اي را از 6تا15تير ماه به مناسب روز زن ترتيب داده است.
«با اين شعار كه با خريد هر سيم كارت يك سيم كارت اعتباري هديه بگيرد». هر چند كه برخي از فروشندگان اين روش‌ها را براي فروش چندان موثر نمي‌دانند.

قرآن ديجيتالي براي روز مادر
«فروش قرآن ديجيتالي به مناسبت روز زن»، نوشته ديگري بود كه روي شيشه مغاز برخي از فروشگاه‌ها، نگاه‌ها را به خود جلب مي‌كرد.

يكي از فروشندگان اين محصول در زمينه كاربرد آن مي‌گويد: «شركت لئونو MP3 پليري طراحي كرده است كه 30جزء قرآن، صحيفه سجاديه، مفاتيح الجنان و ساير ادعيه‌ها را به سه زبان عربي،‌ فارسي و انگليسي ارائه مي‌كند. اين محصول كه حدود 3هفته است وارد بازار شده است و با عنوان ‌الذكر 2 به فروش مي‌رسد، قيمتي حدود 72هزار تومان دارد.

به گفته وي اين محصول در اين ايام تا حدودي از فروش بالا برخوردار بوده است.

بازار غير ديجيتالي‌ها هم رونق گرفت
در خيابان جمهوري تنها فروشندگان انواع سيم‌كارت و گوشي تلفن همراه نيستند كه در اين ايام براي فروش محصولاتشان تلاش مي‌كنند. چرا كه برخي از فروشگاه‌هاي لوازم صوتي و تصويري نيز هم به تبليغات فروش ويژه روز زن اقدام كرده‌اند. به اين صورت كه تسهيلات اقساطي بلندمدتي را براي برخي از لوازم صوتي و تصويري خود براي مشتريان در نظر گرفته‌اند. البته در كنار برخي از محصولات لوازم صوتي و تصويري فروشگاه‌هاي خيابان جمهوري، محصولات ديگري را مي‌توان ديد كه چندان به بازار ديجيتال مربوط نمي‌شوند ولي به مناسبت روز زن به صورت فروش ويژه عرضه مي‌شوند.

انواع سشوار، دستگاه موكن و اتوي مو را مي‌توان جزو اين محصولات به شمار آورد كه از سوي خريداران براي روز زن يا مادر از استقبال چشميگيري برخوردارند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا