تکنولوژی

عدم حضور ترك‌سل در مناقصه سوم

مقام مسوول در كنسرسيوم آسياي شرقي از عدم اظهار تمايل شركت تركسل براي حضور در مناقصه اپراتول سوم تلفن همراه خبر داد.
با تاكيد بر اين كه تركسل تمايلي ندارد وارد مناقصه اپراتور سوم شود، اظهار داشت: شركت تركسل حدود 3 ماه گذشته از طريق كنوانسيون دولت ايران و تركيه نامه‌‏اي را به وزارت ارتباطات به منظور ح مسالمات آميز مسايل دو طرف ارايه كرد و به وزارت ارتباطات 6 ماه وقت داده است كه مشكلات قرار داد اپراتول دوم تلفن همراه ايران را كه در سال‌‏هاي گذشته به وجود آمده بود، مرتفع سازد.
وي، با بيان اين كه شركت تركسل معتقد است كه در پروژه اپراتول دوم تلفن همراه ايران بدون دلايل موجه كنار گذاشته شده است، تصريح كرد: اين شركت همچنان پي‌‏گير مسايل حضور خود در ايران در سال‌‏هاي قبل است.
وي، با بيان اين كه تركسل در صورتي كه مسائلش در ايران از سوي وزارت ارتباطات رفع نشود به دادگاه پاريس ادعاي خسارت 10 ميليارد دلاري خود را اعلام مي‌‏كند، يادآورشد: در حال حاضر اپراتول سوم تلفن همراه براي تركسل اهميتي ندارد و حرف آن‌‏ها روي مشكلات به وجود آمده در پروژه اپراتول دوم است، اين در حالي است كه معاون حقوقي و پارلماني وزارت ارتباطات در خصوص تقاضاي تركسل مبني بر حل مشكلات گذشته و نيز ارائه نامه از اين شركت به وزارت ارتباطات اظهار بي‌‏اطلاعي كرد و گفت: ممكن است اين مذاكرات در سطح دولت‌‏ها و يا مجلس دو كشور مطرح شده بود.
دكتر صمد مومن بالله، درگفت وگو با خبرنگار ايلنا، تاكيد كرد: وزارت ارتباطات هرگونه راه اصولي و مسالمت آميز را قبول داشته و از همكاري كشورهاي مختلف در زمينه ICT استقبال مي‌‏كنند.
وي، ياد‌‏آورشد: هيچ منافاتي براي حضور تركسل در اپراتول سوم تلفن همراه وجود ندارد و اين شركت نيز تمايل خود را اعلام كرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا