تکنولوژی

15 گارانتی معتبر تلفن‌همراه ایرانی معرفی شدند

داود زارعیان، مدیر کل روابط‌عمومي شرکت مخابرات ایران، در گفت‌وگویی میزان ودایع مشترکان تلفن‌همراه را که طی دوره‌های گذشته اقدام به ثبت نام سيم‌كارت تلفن‌همراه کرده‌اند، به این شرح اعلام کرده است که وديعه مشتركاني كه در آخرين ثبت‌نام سيم‌كارت دولتي در بهمن‌ماه سال 85 به نام‌نويسي اقدام كردند با كسر هزينه‌هاي مورد نظر 180‌هزار تومان و مشتركاني كه در مرحله‌ اول، دوم و سوم به ثبت‌نام سيم‌كارت تلفن‌همراه اقدام كرده‌‌اند، 290‌هزار تومان خواهد بود.

او در ادامه ودایع مشترکانی که در سال 84 و با مبلغ 360‌هزار تومان ثبت نام کرده‌اند را 232‌هزار تومان اعلام کرده است. اما ارائه خبرهایی پیرامون مقابله با پیام‌ها چند رسانه‌اي کوتاه (MMS) طی چند روز گذشته موجی از اظهار نظرهای مختلف را در حوزه فناوری اطلاعات برانگیخته است رییس کمیته مخابرات مجلس کنترل محتوای MMS‌های تلفن‌همراه را غیر قانونی مي‌داند. او مي‌گوید: کنترل محتوای MMS و SMS جزو مصادیق شنود بوده و باید با حکم قضایی صورت گیرد. دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم همزمان با ارائه این خبر بیانيه‌اي صادر کرده و در آن آورده است که این مصوبه بر اساس درخواست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شده و مقرر شده است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور جلوگیری از تبادل داده‌ها و اطلاعات مغایر با قانون، شرع و اخلاق عمومی در سیستم MMS، دستورالعمل تهیه سخت افزار، نرم افزار، تجهیزات لازم و سایر ساز و کارهای مقتضی برای صیانت از فضای شبکه‌های اطلاع رسانی را به شرکت‌های طرف قرار داد اعلام تا پس از فراهم آوردن تمهیدات فوق و تایید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سرویس MMS ایجاد و فعال شود.
اما در پی انتشار خبری با عنوان ایجاد محدودیت در ثبت سریال گوشی‌های وارداتی تلفن‌همراه، یک مقام آگاه و مطلع در شرکت ارتباطات سیار در گفت‌وگویی با وب‌سايت وابسته به وزارت ارتباطات مي‌گوید: شركت ارتباطات سيار، هيچ محدوديتي براي ثبت سريال گوشي‌هاي وارداتي تلفن‌همراه ندارد. این مقام آگاه وجود رخي محدوديت‌ها را ابلاغ شده به شركت ارتباطات سيار عنوان و تصريح مي‌کند: مبدا اين قوانين و محدوديت‌ها ربطي به اين شركت ندارد؛ زيرا از ديد شركت ارتباطات سيار محدوديتي وجود ندارد و آنچه كه از طريق وزارت بازرگاني و ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز ارجاع شود، ثبت خواهد شد. آخرین خبر موبایل ایرانی هم به اعلام اسامي 15 شركت مجاز واردكننده تلفن‌همراه باز مي‌گردد. داريوش قاسمي، مديركل مبارزه با قاچاق سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان، در گفت‌وگو با ايسنا مي‌گوید:
بر اساس قانون شركت‌هاي معتبر به ارائه گواهي و ذكر نوع گارانتي و خدمات پس از فروش، قبل از ادام به واردات موظف خواهند بود.
اسامی واردکنندگان معتبر تلفن‌همراه به این شرح اعلام شده است: شركت مطهرضمير به عنوان نماينده رسمي‌ واردكننده مارك‌‌هاير، پرشين تلكام واردكننده مارك LG، پارس نيكاتل كيش واردكننده مارك هيونداي و سوني اريكسون، شركت بهارچين رانجو واردكننده مارك ساژم، شركت بازرگاني فانوس جهان رهنمون واردكننده ايلكون، خدمات طلايي‌ نيا واردكننده نوكيا، پارس ايراتل واردكننده نوكيا، پارس سيتادل واردكننده سوني اريكسون، پارس قائم قشم واردكننده سامسونگ، شركت فناوري اطلاعات آينده‌نگر قشم واردكننده مارك پنتك، شركت اتصالات اينترنشنال تهران واردننده مارك نوكيا، شركت موبايل پلاس واردكننده نوكيا، شركت پارس كانتل كيش واردكننده سوني اريكسون، شركت صنايع ماشين‌هاي اداري ايران واردكننده LG و شركت پارس مايكروتل واردكننده سامسونگ در سال جاري محسوب مي‌شوند. بر همين اساس گارانتي‌هاي اين 15 شركت جزو گارانتي‌هاي معتبر محسوب مي‌شوند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا