تکنولوژی

محبوبيت نرم‌افزارهای سب و کار

همکاران سيستم- دو سوم کسب و کارهای كنوني، نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را با بهره‌مندي از شیوه اشتراک (Subscription Model) خریداری می‌کنند.
بر پايه گزارشی که از سوی InformationWeek منتشر شده است، 29 درصد از 250 شرکتی که دارای مجوز بهره‌‌گيري از فناوری‌های کسب و کار هستند، دست كم از یک نرم‌افزار با مجوز بهره می‌گیرند که برای آن‌ هزینه اشتراک ماهیانه پرداخت می‌کنند.
از سوی دیگر، 35 درصد از این شرکت‌ها قصد دارند تا نرم‌افزارهای دلخواه خود را با بهره‌گيري از شیوه اشتراک خریداری نمایند. چنین گرايشي تنها در میان کسب و کارهای کوچک وجود ندارد، زيرا در میان شرکت‌های پرسش شونده، 55 درصد از آن‌ها درآمد سالانه‌ای بیش از 100 میلیون دلار و یک سوم آن‌ها درآمدی بیش از 1 میلیارد دلار داشته‌اند.
اما کسب و کارهای کوچک گرايش بیشتری به بهره‌گيري از چنین رویکردی دارند. شرکت‌های بزرگ مسائل امنیتی و یکپارچه‌سازی را از مهم‌ترین بازدارنده‌ها در این زمینه می‌دانند. اگر چه بر پايه برآوردها گمان مي‌رود مشکل پايه‌اي شرکت‌های بزرگ، گزينش درست یک فروشنده نرم‌افزارهای کسب و کار و بستن قراردادهایی با خدمات‌رسانی بهینه است.
مایکروسافت و سپ (SAP) از شرکت‌هایی هستند که در حال توسعه الگوي اشتراک برای فروش محصولات خود هستند. از سوی دیگر، چرلز فیلیپس (Charles Philips) رئیس اوراکل در نیویورک خبر داد الگوي اشتراک برای خرید نرم‌افزارهای کسب و کار، می‌تواند هزینه مشتریان را بسيارکاهش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا