تکنولوژی

اين رقيب جديد

آی بی ام قیمت سرور خود تحت عنوان System i را کاهش داده است.
این اقدام آی بی ام، تهدیدی علیه آن دسته از سرورهای مبتنی بر ویندوز به حساب می آید که برای شرکت ها و مؤسسات کوچک با 5 نفر کارمند مورد استفاده قرار می‌گیرند.
هم اکنون مشاغل کوچک، استقبال کمی از System i دارند و گرایش بازار به سوی سرورهای ارزان تر مبتنی بر ویندوز است. آی بی ام امید دارد با کاهش هزينه‌ي سرورهای خود، سهم مایکروسافت را در بازار سرورهای مخصوص مشاغل کوچک به خود اختصاص دهد.
طبق اعلام این شرکت، قیمت سرور System i با مجوز برای استفاده 5 کاربر، کمتر از 8 هزار دلار خواهد بود.
استفاده از این محصول به ازاء هر کاربر اضافی، 1250 دلار هزینه دربر خواهد داشت. پشتیبانی از این محصول و تماس با شرکت در ساعات کاری رایگان خواهد بود. اما برای پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز در هفته، بايد هزینه جداگانه پرداخت شود.
مارک شیرر (Mark Shearer) مدیر کل System i گفته است که قیمت این سخت افزار، یک سوم قیمت نسخه پیشین آن است.
تحلیلگران اعتقاد دارند سرور آی بی ام از امنیت بالاتری در مقایسه با سرورهای مبتنی بر ویندوز برخوردار است و بدین ترتیب، اصلاحیه های امنیتی کمتری برای رفع نواقص System i ارسال خواهد شد.
اما مهمترین مزیت آی بی ام در System i برای رقابت با مایکروسافت، بسته های نرم افزاری است که در کنار سخت افزار مذکور به مشتریان ارائه می شوند. تنوع نرم افزارهای موجود در محصول آی بی ام، System i را قادر نموده است که قابلیت کاربرد در 130 شغل مختلف تجاری، تولیدی و تفریحی را داشته باشد.
آی بی ام برای تأمین نرم افزارهای مختلف مورد نیاز System i از شرکای نرم افزاری خود همچون New Generation Software و Responsive Data Systems کمک جسته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا