تکنولوژی

فعاليت اولين دانشگاه آن‌لاين در ژاپن

بازگشايي اين دانشكده در كشوري كه الگوي مشاغل مادام‌العمر در آنجا در حال تغيير است فرصت اعطاي مدارك تحصيلي را براي دانشجويان مسن‌تر فراهم مي‌كند.
در مجموع ‪ ۵۱۶‬دانشجو در اين دانشگاه اينترنتي ثبت نام كرده‌اند. دوره تحصيل آن لاين در اين دانشگاه چهار سال است و در حال حاضر رشته‌هاي فناوري اطلاعات و يا ميراث جهاني ارايه مي‌شود.

مراسم افتتاحيه اين دانشگاه روز يكشنبه در ورزشگاه بيس‌بال “فوكوكا دام”، در جزيره “كيوشو” برگزار شد. ‪ ۱۳۰‬دانشجو بطور حضوري و بقيه از طريق رايانه‌هايشان در اين مراسم شركت داشتند.

رياست اين دانشگاه آن لاين را يك كارشناس مصر باستان بر عهده دارد.

دانشجويان از طريق رايانه‌هايي كه به شبكه‌هاي ارتباطي باند پهن متصل است د اين كلاس‌ها شركت مي‌كنند و مقالات خود را به استادانشان ارايه مي‌دهند.
دانشجويان مي‌توانند پس از گذراندن واحدهاي مورد نياز مدرك كارشناسي بگيرند.
طبق آمار جديد كه روز جمعه منتشر شد، بيش از يك چهارم كارگران ژاپني استخدام تمام وقت نيستند.
“اريكو كيتانويا” سخنگوي اين دانشگاه اينترنتي گفت بيشتر دانشجويان اين دانشگاه در اواخر دهه بيست سالگي و يا اوايل دهه ‪ ۳۰‬سالگي خود هستند و بسياري از آنها نيز شاغل هستند.
دانشگاه‌هاي مشابهي نيز در كشورهاي ديگر وجود دارد. در حال حاضر در دانشگاه “فونيكس” كه در اوايل دهه ‪ ۱۹۷۰‬براي دانشجويان غير سنتي تاسيس شد حدد ‪ ۲۰۰‬هزار بزرگسال در سراسر آمريكاي شمالي ثبت‌نام كرده‌اند كه عمدتا بطور آن لاين و يا شركت كلاس‌هاي بعد از ظهر در اين دانشگاه مشغول تحصيل هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا