تکنولوژی

انتقاد سخنگوی قوه قضاييه به برخورد دوگانه با سايت های خبری

سايتي را سراغ دارم كه بترين توهين‌ها را به قوه‌ي قضاييه نسبت داده است

به گزارش ایسنا جمشيدي سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به اين سوال كه برخي معتقدند نحوه‌ي برخورد با سايت‌ها يكسان و عادلانه نيست، گفت: من هم به اين موضوع اعتقاد دارم كه بايد با سايت‌ها برخورد يكساني صورت گيرد و همين الان سايتي را سراغ دارم كه بدترين توهين‌ها را به قوه‌ي قضاييه نسبت داده و حتي اتهامات سنگيني را به مسوولان قضايي نسبت مي‌دهد. يكي از سايت‌ها اطلاعيه‌ي جمعي از دانشجويان را منتشر كرده بود كه غيرقانوني است.

برخورد با سايت‌هاي خبري نبايد دوگانه باشد

وي تأكيد كرد كه برخورد با سايت‌هاي خبري نبايد دوگانه باشد بلكه بايد بر اساس عدالت و عادلانه با آنها برخورد شود.

خبرنگاري از جمشيدي سوال كرد چرا اكثر تجمعات در ايران به دستگيري و تشكيل پرونده منتهي مي‌شود؟ كه وي در پاسخ گفت: برگزاري يكسري از تجمعات نياز به اخذ مجوز از وزارت كشور دارد و اگر مجوزي گرفته شود منجر به دستگيري نخواهد شد و قطعا اگر برگزاري تجمع به گونه‌اي باشد كه به امنيت شهروندان خدشه‌اي وارد نشود به دستگيري نيز منجر نخواهد شد و اميدواريم هيچ تجمعي در ايران منجر به دستگيري نشود.

وي همچنين درباره‌ي تدابير امنيتي براي مناطق شرقي كشور در ايام تعطيل با تأكيد بر اينكه امنيت تعطيل‌بردار نيست تصريح كرد: در ايام تعطيل نيز تدابير امنيتي در اين مناطق با قوت و قدرت قبل انجام خواهد شد.

از جمشيدي درباره‌ي وضعيت تبعه‌ي دستگيرشده‌ي آلماني در ايران سوال شد كه وي گفت: اين فرد يك سال و نيم حبس داشت كه شب گذشته با حضور سفير آلمان و يكي از مقامات امنيتي كشور آزاد شد.

سخنگوي قوه‌ي قضاييه در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران كه چرا با برخي افراد منتسب به دولت كه برخي مسوولان عالي كشور را زير سوال برده و به آنها توهين و افترا نسبت مي‌دهند برخوردي نمي‌شود، گفت: اصولا وقتي به كسي توهين مي‌شود آن فرد حق دارد كه شكايت كند و قطعا اگر شكايت كند ما برخورد مي‌كنيم اما ار شكايتي صورت نگيرد ما نمي‌توانيم وارد شويم.

وي گفت: در مواردي توهين به گونه‌اي است كه امنيت كشور را به خطر مي‌اندازد كه دادستان به عنوان مدعي‌العموم در اين موارد شكايت مي‌كند؛ البته در بعضي مواقع هم كه دادستان وارد مي‌شود افراد سعه‌ي صدر دارند و گذشت مي‌كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا