تکنولوژی

بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری بخش‌خصوصی وارد بورس می‌شود

ای تی ایران ‌- شرکت همکاران سیستم در یک جلسه مطبوعاتی تازه‌ترین محصولات حوزه دولت الکترونیک را معرفی و برنامه‌های این شرکت برای سال آینده را د این زمینه اعلام کرد.

در این برنامه که با حضور محمود‌نظاری، رییس هیات‌مدیره، شهریار رحیمی مدیرعامل و خبرنگاران رسانه‌های گروهی در محل این شرکت برگزار شد، امکانات جدید «گیشه الکترونیکی دولت» یکی از جدیدترین محصولات این شرکت به حاضران معرفی شد.
شهریار رحیمی، مدیرعامل گروه شرکت‌های همکاران سیستم در این جلسه با اشاره به نقش برجسته دولت‌ها در کشورهای در حال توسعه و تلاش آنان برای ترسیم خطوط اصلی این حرکت گفت: شرکت همکاران سیستم همواره تلاش کرده که الگویی موفق و مشتریانی موفق را در کنار هم داشته باشد و رابطه پایدار بین مشتری و شرکت همواره جزو سیاست‌های اصلی این گروه بوده است.
به گفته رحیمی، همکاران سیستم با تقسیم‌بندی دولت به سه بخش پایتخت، سازمان‌های استانی و نهادهای عمومی تلاش کرده در زمینه رفع نیازها و ارائه خدمات فناوری اطلاعات در این بخش‌ها نقش موثری ایفا کند.
محمود نظاری، رییس هیات‌مدیره شرکت همکاران سیستم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در دولت به اندازه‌ای که حساسیت در زمینه بودجه فناوری اطلاعات وجود دارد حساسیت درباره توسعه و نیاز به تکیه بر این فناوری نیست گفت: برخلاف تصور مشتری دولت الکترونیکی دولت نیست بلکه این مردم هستند که مشتری واقعی سیستم‌های دولت الکترونیکی هستند و از این رو، دول باید برنامه‌های تشویقی برای رویکرد بیش از پیش مردم به استفاده از این سیستم‌ها را به اجرا در بیاورد.
وی پیشنهاد کرد که دولت ضمن آموزش و شفاف کردن اطلاعات برای مردم، میزان پیشرفت پروژه‌های آی‌تی را نیز مانند یک پروژه ملی در معرض دید عموم قرار دهد.
نظاری در این جلسه در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های سال آینده این شرکت گفت‌: همکاران سیستم قصد دارد در سال 1386 توان خود را برای تامین نیازهای بازار ارتقا دهد و به همین دلیل از هرگونه مشارکت و تشکیل کنسرسیوم در این مسیر استقبال می‌کند.
به گفته وی، این شرکت مرتبا در حال افزایش ظرفیت‌های تولیدی خود است به طوری که تا پایان امسال حداقل قرارداد خرید یک شرکت نرم‌افزاری که در زمینه نرم‌افزارهای متن باز فعالیت می‌کند را به امضا خواهد رساند.
رییس هیات‌مدیره گروه شرکت‌های همکاران سیستم همچنین در این جلسه مطبوعاتی از ورود این شرکت به بورس خبر داد و گفت‌: بیستم اسفند ماه امسال یا اواسط اردیبهشت‌ماه سال 1386 روی تابلوی اصلی بورس قرار خواهیم گرفت و سعی داریم با ایجاد تعاملات فراوان و بهره‌گیری از افراد متخصص شرایط را برای تعلق این سهم به آی‌تی کشور فراهم بیاوریم.
به گفته وی، همکاران سیستم بزرگ‌ترین و نخستین شرکت خصوصی نرم‌افزاری کشور است که به بورس وارد می‌شود.
نظاری سرمایه این شرکت در سال 1384 را بالغ بر 2‌میلیارد تومان عنوان کرد که امسال این میزان به 5‌میلیارد تومان افزایش یافته است. وی پیش‌بینی کرد که سرمایه این شرکت در سال 1386 به 8میلیارد تومان برسد که این رقم برای یک شرکت نرم‌افزاری در ایران رقم بسیار قابل‌توجهی است.
معرفی گیشه الکترونیکی
در این نشست مطبوعاتی همچنین یکی از تازه‌ترین محصولات این شرکت به خبرنگاران رسانه‌های گروهی معرفی شد.
گیشه الکترونیکی یکی از مزیت‌های پیاده‌سازی دولت الکترونیک است که اخیرا توسط شرکت همکاران سیستم در برخی سازمان‌ها و نهادهای دولتی ایجاد شده است.
امکان پیگیری 24‌ساته امورارباب‌رجوع‌، امکان ارتباط الکترونیکی بین کاركنان سازمان و ارباب رجوع، فراهم کردن زمینه‌های اعتماد و احترام به مشتریان و امکان ارتباط بین سازمان‌های مختلف از جمله مزایای ایجاد گیشه الکترونیکی است.
به گفته مدیران این شرکت‌، گروه شرکت‌های همکاران سیستم هم‌اکنون بخش وسیعی از سرمایه و نیروی کار خود را در زمینه سیستم‌های دولت الکترونیکی متمرکز کرده و بیش از 135 نفر از نیروی کار خود در زمینه ارائه راهکارهای دولت الکترونیک مستقر کرده است. آموزش بیش از 3850 نفر از کارکنان ستاد وزارتخانه‌های دولتی، آموزش 11هزار نفر از کارکنان سازمان‌های دولتی و 5700 نفر از کارکنان نهادهای عمومی از جمله فعالیت‌های همکاران سیستم در ارائه این راهکارها به دولت بوده است.
هم‌اکنون بخشي از راهکارهای دولت الکترونیک در 7‌وزارتخانه، 500 سازمان دولتی و 300 نهاد عمومی کشور پیاده‌سازی شده و در حال اجرا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا