تکنولوژی

ايراد امنيتي گوگل دسكتاپ برطرف شد

ايرنا- شركت “گوگل” حفره خطرناك شناسايي شده در نرم‌افزار پركاربر “گوگل دسكتاپ”(‪ (Google Desktop‬خود را اصلاح كرد.
شركت ارائه‌دهنده خدمات اينترنتي “واچ‌فاير”(‪ (Watchfire‬روز چهارشنبه خبر شناسايي يك حفره امنيتي خطرناك در نرم‌افزار “گوگل دسكتاپ” را منتشر كرد كه هكرها مي‌توانند با استفاده از آ فايلهاي موجود در هاردديسك رايانه‌هاي كاربران را بربايند و يا پاك كنند.

“گوگل” روز پنج‌شنبه و تنها يك روز پس از انتشار عمومي اين خبر، نسخه جديد و به روز شده نرم‌افزار “گوگل دسكتاپ” را عرضه كرد. اين نسخه جديد به صورت خودكار از طريق اينترنت براي كاربران نسخه‌هاي قديمي‌تر ارسال شده و جايگزين نسخه‌هاي قديمي‌تر مي‌شود اما “بري اشنيت” سخنگوي “گوگل” اعلام كرد كاربران مي‌توانند براي اطمينان بيشتر، خود نسخه جديد و اصلاح شده “گوگل دسكتاپ” را كه شماره نگارش آن ‪ ۵/۰/۷۰۱/۳۰۵۴۰‬اعلام شده، از وب سايت “گوگل” دانلود و جايگزين نسخه‌هاي قبلي خود كنند.

شركت “واچفاير” حفره امنيتي خطرناك ياد شده را در روز چهارم ژانويه گذشته شناسايي كرده و وجود آن را به صورت محرمانه به “گوگل” اطلاع داده بود.

اين شركت اعلام كرد حفره ياد شده به هكرها اجازه مي‌داد به رايانه كاربران استفاده‌كننده از “گوگل دسكتاپ” نفوذ كرده، كدهاي مخرب خود را در اين رايانه‌ها نصب كرده و فايلهاي موجود در هاردديسك آنها را مورد استفاده خود قرار دهند.

“گوگل دسكتاپ” نرم‌افزار جستجوگري است كه پس از نصب شدن روي رايانه شروع به استخراج فهرست تمامي فايلهاي موجود در هارد ديسك رايانه مي‌كند و در مراحل بعدي پس از جستجوي يك فايل توسط كاربر، بلافاصله آن فايل را از ميان انبوه اطلاعات موجود در هاردديسك براي كاربر پيدا مي‌كند.

اين نرم‌افزار به صورت رايگان از وب سايت “گوگل” قابل دانلود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا