تکنولوژی

گذرنامه‌هاي هوشمند در راهند

رييس پليس گذرنامه نيروي انتظامي گفت كه گذرنامه‌ها از سال آينده هوشمند مي‌شوند.
گذرنامه‌هاي الكترونيكي ( بيومتريك ) حاوي چيپ اطلاعاتي در جلد گذرنامه‌ها است كه تمامي اطلاعات مربوط به دارنده گذرنامه وتعداد دفعات خروج و ورود دارنده گذرنامه ثبت مي‌شود.
از ديگر مزاياي اين نوع گذرنامه، بالا رفتن سرعت بررسي هويت افراد خواهد بود .
به گفته مسوولان گذرنامه با جايگزيني گذرنامه‌هاي جديد، امكان جعل و تخلف ه دليل تقريبا غير ممكن بودن تغيير در اين سيستم، به صفر مي‌رسد.
سرهنگ ” محسن صيادي ” با بيان مطالب فوق افزود،جايگزيني گذرنامه‌هاي جديد براي دارندگان گذرنامه‌هاي قبلي راپس از اتمام مهلت گذرنامه هايشان اعلام كرد و گفت كه گذرنامه‌هاي فعلي يكي از معتبرترين گذرنامه‌ها در دنيا به شمار مي‌آيد.
صيادي تصريح كرد: با وجود محدوديت صفحه‌هاي گذرنامه‌هاي فعلي ، در ثبت ورود و خروج مسافران با مشكل مواجه بوديم كه با جايگزيني گذرنامه‌هاي هوشمند اين محدوديت وجود نخواهد داشت .
وي گفت كه با راه اندازي سيستم مرزها با نام طرح امام علي (ع) كه هم‌اكنون به صورت آزمايشي در رودگاه امام خميني (ره) به اجرا در آمده است نياز به ثبت مهر ورود و خروج در گذر نامه‌هاي فعلي نيز نخواهد بود .
وي از صدور ‪ ۶۰‬درصد از گذرنامه‌هاي كشور با اهداف زيارتي خبر داد و گفت كه‌تبديل گذرنامه‌هاي زيارتي حج تمتع به گذرنامه‌هاي بين‌المللي از جمله اقدامات موثر اداره گذرنامه در سال ‪ ۸۵‬بود.
صيادي افزود : در حال حاضر با گذرنامه‌هاي بين‌المللي امكان سفر به تمامي نقاط دنيا فراهم شده و با توجه به موفقيت آميز بودن اين طرح ، اجراي آن در سال آينده دايمي مي‌شود .
رييس پليس گذرنامه از اصلاح قانون گذرنامه خبر داد و گفت كه گسترش خدمات “پليس به اضافه ‪ “۱۰‬و متصل شدن بيش از ‪ ۱۸‬شهر به‌اين سيستم ، رضايت مندي مردم افزايش يافته‌است.
وي تلاش ناجا را متمركز بر افتتاح هر چه بيشتر دفاتر” پليس به اضافه ‪ ” ۱۰‬اعلام كرد و افزود: در ‪ ۱۰‬ماهه نخست سال از طرف اداره گذرنامه بيش از يك ميليون نفر خدمات رساني انجام شده و در نتيجه از يك ميليون و ‪۵۰۰‬ هزار مراجعه بي‌مورد جلوگيري شده‌است .
صيادي كاهش مدت زمان صدور گواهينامه به چهار روز را از ديگر توفيقات اداره گذرنامه درسال ‪ ۸۵‬اعلام كردو گفت كه اين اداره با توجه به اين مهم، روند زمان تحويل مدارك تا تحويل گذرنامه به هموطنان را بررسي و به رفع مشكلات موجود پرداخته‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا