تکنولوژی

ادعاي بزرگ وزير

ايرنا- ضريب نفوذ اينترنت در ايران از ‪ ۱۰‬درصد در سال گذشته، امسال به ‪ ۶۰‬درصد افزايش يافته است.
“محمد سليماني وزير ارتباطات با بيان اين مطلب افزود: شمار كاربران اينترنت در كشور نيز از هفت ميليون به بيش از ‪۱۱‬ ميليون نفر افزايش يافته است.
وي گفت: در صورت استفاده دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي از امكانات ايجاد شده براي آنها، جهش بزرگي در اين بخش ايجاد مي‌شود و شمار كاربران به بيش از ‪ ۲۰‬ميليون نفر افزايش مي‌يابد.
وي در خصوص سرعت اينترنت و مشكلات كاربران در اين ارتباط گفت: سرعت به مساله قيمت مرتبط است در بخش واگذاري خط پرسرعت به بخشهاي مختلف از جمله دانشگاهها ، مراكز پژوهشي و بنگاه‌هاي اقتصادي مشكلي نداريم.
سليماني افزود: سرعت اينترنت در منازل نيز به مساله مسي بودن خطوط ارتباط با منازل مرتبط است به طوريكه بر رو خطوط مسي امكان ايجاد خطوط پرسرعت وجود ندارد و براي رفع اين مشكل اينترنت بي‌سيم در برخي ازاستانها راه‌اندازي شده است.
وزير ارتباطات تاكيد كرد: پهناي باند كشور در يكسال اخير با جهش بسيار زياد بيش از چهار برابر افزايش يافته است.
سليماني در خصوص واگذاري تلفن همراه در كشور گفت: آمادگي لازم براي واگذاري هفت تا هشت ميليون تلفن همراه در كشور وجود دارد و هر تعداد كه امسال ثبت‌نام كنند تلفن آنها واگذار خواهد شد.
وي ايجاد ظرفيت قبل از ثبت نام و كاهش چشمگير قيمت سيم كارت را از ويژگي‌هاي ثبت نام امسال دانست و گفت: در واگذاري تلفن همراه در كشور مشكلي وجود ندارد.
وي اعلام كرد: تعرفه مخابرات در سه سال گذشته افزايش نيافته و در سال ‪۸۶‬ نيز هيچگونه افزايشي نخواهد يافت.
وزير ارتباطات همچنين از ايجاد ‪ ۷۵‬هزار كيلومتر فيبرنوري در كشور خبر داد و گفت: زيرساخت بسيار خوبي در اين زمينه در كشور ايجاد شده كه در منطقه بي‌سابقه است.
وي افزايش انواع سرويس‌هاي مخابراتي را از برنامه‌هاي مخابرات اعلام كرد و گفت: سرويس هوشمند در برخي از استانها ايجاد شده كه از طريق آن بيش از ‪۹‬ نوع سرويس خاص در دسترس مردم قرار مي‌گيرد و بتدريج در ساير استانها اين سرويس توسعه مي‌يابد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: ‪ ۳۳۵‬نقطه دانشگاهي و پژوهشي در كشور شناسايي شده كه تاكنون ‪ ۲۴۴‬نقطه آن به فيبر نوري كشور متصل شده‌اند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا