تکنولوژی

جنگ بزرگ بين مرورگرها

ايتنا- اپرا معتقد است که وادار ساختن مایکروسافت به جبران این تخطی به ارتقاء و ترویج حقوق کاربران در سرتاسر جهان منجر خواهد شد .
شرکت نروژی تولیدکننده مرورگر یعنی Opera از کمیسیون حقوق اروپا درخواست نمود تا مایکروسافت را وادار سازد IE را از ویندوز جدا کرده و این امکان را فراهم سازد تا کاربران در هنگام نصب سیستم عامل ویندوز بتوانند مرورگر مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

«کنترل یکجانبه مایکروسافت بر استانداردها موجب می‌شود تا در برخی بازارها استانداردهای غیررسمی ایجاد شوند که علاوه بر پشتیبانی پرهزینه، نگهداری آنان سخت‌تر و از لحاظ فنی نیز در مراتب و درجات پائینی قرار داشته باشند که این خود موجب خواهد شد تا ریسک‌های امنیتی پرخطرتری متوجه کاربرا شود.»
این بخشی از اعلامیه اپرا بر علیه مایکروسافت است. این شرکت از کمیسیون اروپا درخواست نمود تا مایکروسافت را به رعایت مندرجات اظهارنامه عمومی خود این شرکت که پیش از این در پشتیبانی از اصول و استانداردهای وب آزاد اعلام نموده و مورد قبول مجمع مصنفان و نویسندگان وب قرار گرفته وادار سازد.
اپرا معتقد است که وادار ساختن مایکروسافت به جبران این تخطی به ارتقاء و ترویج حقوق کاربران در سرتاسر جهان منجر خواهد شد و این شرکت را مجبور می‌سازد تا با توجه به سزاواری و لیاقت فنی مرورگرش رقابت سالمی را با اپرا و دیگران بنمایش بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا